Novou tramvaj na ulici nepřehlédnete. Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají. Horní pás vozu je stříbrný oproti nynějšímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek. „Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání,“ uvedl Patrik Kotas, autor designu tramvají.
Kromě úprav designu a interiéru řidiči poznají několik i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, kterou výrobce zmodernizoval a odhlučnil, aby nebyla hlučná při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. V kabině řidiče je i zásuvka 230 V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.
Dopravní podnik by každý rok měl získat 32 kusů nových tramvají, do roku 2018 jich má podle smlouvy dostal celkem 125. Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu letošního roku pojedou zejména na páteřní lince číslo 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané. V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté jimi bude páteřní linka devítky vybavena kompletně.
Dopravní podnik ale tramvaje jen nenakupuje, ale v souvislosti s dodávkou nových typů alfa plánuje i vyřazování a odprodej starších souprav. Z ulic metropole tak postupně budou mizet ikonické tramvaje T3 i novější hranaté T6. A možná dojde i na odprodej moderních 14T, Pražany zvané porsche, které se ale v metropoli moc neosvědčily. „Kupců máme hodně, ale konflikt na Ukrajině komplikuje dodání souprav případným kupcům, kteří přichází hlavně z východu,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.