Rozhodující bude výsledek jednání o podobě další spolupráce. Ve hře je možnost, že Praha od EMS odkoupí veškerá práva k systému Opencard. Pokud ale jednání selžou, je podle Vašíčka jedinou cestou vzdát se Opencard a v otevřené soutěži vysoutěžit celý nový systém. Příprava, soutěž a nasazení nového systému ovšem potrvá až dva roky. Do té doby musí provoz systému zajistit EMS - pokud by tak neučinila, karty skončí a milion cestujících si bude muset vyzvednout papírové kupony.
Firma je ochotná přistoupit na kompromis
Vedení města zároveň chystá založení společnosti, pod kterou bude převedena správa Opencard. Podle Vašíčka je to první krok k tomu, aby se Praha vymanila z nevýhodných smluvních vztahů. Návrh příští týden projednají radní. Na konci měsíce jej dostanou na stůl zastupitelé. "Máme zájem o další spolupráci, jednání s vedením města probíhají. Jsme připraveni ke kompromisu," uvedl mluvčí EMS Martin Opatrný. Transformaci pod městskou společnost označil za jediné smysluplné řešení situace.
Problematický projekt Opencard pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma . Tehdy se výhradním dodavatelem systému a vlastníkem práv k systému stala firma Haguess, dnešní eMoneyServices. Další fungování Opencard je závislé na neustálém prodlužování smluv s EMS, čímž se politici podle policie dostávají do střetu se zákonem. Od loňského roku kvůli tomu většina radních včetně někdejšího primátora Bohuslava Svobody a současného primátora Tomáše Hudečka čelí trestnímu stíhání. Radní ale tvrdí, že nic nezákonného nespáchali. "Jiné východisko jsme v dané situaci neměli, pokud jsme nechtěli zahodit projekt za 1,2 miliardy," řekl Vašíček.
Opencard
|