Bezmála sedmikilometrový komplex Blanka je nejdelší tunelovou stavbu v Česku. "Zajištění požární bezpečnosti a provedení případných zásahů v tunelových stavbách je rozsáhlý a velmi složitý problém," píše se textu, který radní projednali. Podle radních je proto nutné uskutečnit cvičení ještě před zahájením zkušebního provozu.
Potíže provází Blanku celou dobu stavby
Kdy se Blanka, která vyjde na 36 miliard korun, otevře, zatím není jasné. Od začátku stavby ji provází potíže. Zprovoznění tunelu původně plánované na rok 2011 se už několikrát odložilo. Nyní se mluví o dubnu příštího roku. Budování důležité dopravní stavby schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se v průběhu let navýšily o několik miliard.
Současné vedení města vede arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září. Kvůli dluhům půjde Praha k rozhodčímu soudu i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Závazky ve výši stovek milionů má Praha také vůči firmě ČKD Praha DIZ, která dodává technologie nutné pro provoz.