metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 15 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto
Negrelliho viadukt | foto: ŠJů - Wikimedia Commons

Se stavbou rychlodráhy se začne současně v Praze i Kladně

  17:54
Modernizace a výstavba dvoukolejné tratě mezi Kladnem a Prahou by měla začít v příštím roce úpravami pražského Negrelliho viaduktu a o rok později by měla pokračovat v úseku, který vede největším středočeským městem. Jde o části, na které Správa železniční a dopravní cesty získá nejrychleji potřebná povolení. Informoval o tom náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Modernizace tratě mezi Kladnem a pražským Veleslavínem letos po osmi letech prošla posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Náklady se odhadují na osm miliard korun a součástí této etapy budou úpravy nástupiště na Masarykově nádraží a Negrelliho viaduktu v Praze. Správa se podle Šlegra snaží zahájení prací maximálně urychlit, aby na výstavbu mohla použít dotace.

První úpravy se nejspíš dočká Negrelliho viadukt, který spojuje Masarykovo nádraží a nádraží Bubny. Další etapou podle Šlegra bude výstavba dvoukolejné tratě v Kladně, kde zároveň projde kompletní rekonstrukcí hlavní vlakové nádraží. U zastávky Kladno-město zase vznikne přestupní terminál, který propojí autobusovou a vlakovou dopravu.

Dalším navazujícím úsekem, který bude mít nově dvě koleje, bude podle Šlegra část mezi Kladnem a Jenčí. "Přinese to zásadní zrychlení jízdní doby. Například mezi Prahou a Kladnem-Ostrovcem vlaky při čekání ve stanicích stráví 17 minut z celé jízdní doby. I částečné zdvojkolejňování přinese velmi rychle ovoce," uvedl Šlegr.

Vlaky budou jezdit rychlostí až 145 kilometrů v hodině

Z dokumentů o posouzení vlivu stavby na životní prostředí vyplývá, že dvoukolejná trať z Ruzyně do Kladna z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Někde budou moct vlaky naopak jezdit až 145 kilometrů za hodinu.

Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let a často bývá nazývána rychlodráhou.

Komentáře

Hlavní zprávy

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Věžnice roky chystala přestavbu jezu, při povodni ho však vzala velká voda

vydáno 26. dubna 2024  9:02

Několik let chystala Věžnice na Havlíčkobrodsku opravu poškozeného jezu na říčce Šlapance, který ohrožoval historický most. Když konečně dospěla k...  celý článek