Podle Hudečka dnes Masarykovo nádraží obslouží za hodinu do 20 vlaků. V případě napojení na rychlodráhu na letiště by bylo potřeba odbavit více než dvojnásobek spojů. Současných sedm kolejí by ale tento počet vlaků nemohlo pojmout.
Klíčové nádraží
"Masarykovo nádraží je pro rozvoj Prahy klíčové. Jiná varianta než ta, která zachová rezervu pro budoucí dvě koleje, je pro město absolutně nepřípustná," řekl Hudeček. Podle Hudečka by při současných technologiích mohla na Masarykově nádraží vzniknout i výstavba. Přestavbu nádraží plánuje společnost, kterou vlastní České dráhy a investiční skupina Penta. Jeden z pozemků v lokalitě patří Praze 1, která už dříve žádala, aby změna umožnila větší prostor pro developerskou zástavbu.
Změna, kterou by se v březnu mohlo zabývat zastupitelstvo, počítá se zachováním nádraží. Chrání objekt pošty u Hybernské ulice, umožňuje mimo jiné přestavbu autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea.
Omezí provoz na Masarykově nádraží
Podle investora by mělo být Masarykovo nádraží v dlouhodobém horizontu zásadně omezeno a není proto nutné rezervu pro vybudování dalších dvou kolejí zachovat. "Možný koncept průjezdného modelu, kdy Masarykovo nádraží nahradí nový železniční tunel pod Prahou, skutečně existuje. Bylo by to pravděpodobně ideální řešení. Ale v souvislosti s aktuálním stavem městské i státní kasy a ne příliš optimistického ekonomického výhledu, je tento krok hudbou velmi, velmi daleké budoucnosti,“ namítá však Hudeček.
Podle něj je vybudování podzemní železnice realizovatelné nejdříve v horizontu padesáti let, spíše však ještě později. "Je dokonce možné, že ani já, ani nikdo ze současných zastupitelů, se realizace záměru podzemní železnice vůbec nedožijeme. Proto by bylo krajně nezodpovědné a krátkozraké dnes zástavbu Masarykova nádraží podporovat. Mohli bychom tím našim nástupcům a občanům Prahy naservírovat další megalomanský projekt typu tunel Blanka , a to i přes to, že hlavní tíhu investic by pravděpodobně nesl stát,“ dodal radní.
Masarykovo nádraží
|