metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
Negrelliho viadukt | foto: ŠJů - Wikimedia Commons

Se stavbou rychlodráhy se začne současně v Praze i Kladně

  17:54
Modernizace a výstavba dvoukolejné tratě mezi Kladnem a Prahou by měla začít v příštím roce úpravami pražského Negrelliho viaduktu a o rok později by měla pokračovat v úseku, který vede největším středočeským městem. Jde o části, na které Správa železniční a dopravní cesty získá nejrychleji potřebná povolení. Informoval o tom náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Modernizace tratě mezi Kladnem a pražským Veleslavínem letos po osmi letech prošla posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Náklady se odhadují na osm miliard korun a součástí této etapy budou úpravy nástupiště na Masarykově nádraží a Negrelliho viaduktu v Praze. Správa se podle Šlegra snaží zahájení prací maximálně urychlit, aby na výstavbu mohla použít dotace.

První úpravy se nejspíš dočká Negrelliho viadukt, který spojuje Masarykovo nádraží a nádraží Bubny. Další etapou podle Šlegra bude výstavba dvoukolejné tratě v Kladně, kde zároveň projde kompletní rekonstrukcí hlavní vlakové nádraží. U zastávky Kladno-město zase vznikne přestupní terminál, který propojí autobusovou a vlakovou dopravu.

Dalším navazujícím úsekem, který bude mít nově dvě koleje, bude podle Šlegra část mezi Kladnem a Jenčí. "Přinese to zásadní zrychlení jízdní doby. Například mezi Prahou a Kladnem-Ostrovcem vlaky při čekání ve stanicích stráví 17 minut z celé jízdní doby. I částečné zdvojkolejňování přinese velmi rychle ovoce," uvedl Šlegr.

Vlaky budou jezdit rychlostí až 145 kilometrů v hodině

Z dokumentů o posouzení vlivu stavby na životní prostředí vyplývá, že dvoukolejná trať z Ruzyně do Kladna z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Někde budou moct vlaky naopak jezdit až 145 kilometrů za hodinu.

Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let a často bývá nazývána rychlodráhou.

Komentáře

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek