Dlouho se o ní jen mluvilo, nyní se konečně přistoupí k činům. Rychlodráha z Prahy do Kladna by se mohla začít stavět v nejbližších letech. Podle některých informací by mohla započít dokonce ještě letos. Konkrétně zatím půjde o úsek mezi Kladnem a Ruzyní. "Zahájení stavebních prací závisí především na ukončení přípravy, tedy vydání příslušných rozhodnutí o umístění stavby a stavebních povolení. Projednání dokumentace staveb ve složitých městských podmínkách je po jejím zpracování časově náročné. Naším cílem je ale zahájit realizaci alespoň některých úseků ještě před rokem 2015," říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Vlaky pojedou rychlostí až 145 kilometrů v hodině
Rychlodráha z Prahy do Kladna.
Vlaky budou po nové rychlodráze jezdit v některých úsecích rychlostí až 145 kilometrů v hodině. Jinde budou muset zpomalit na 120 kilometrů v hodině. "V současné době byla zahájena příprava samostatné stavby "Modernizace Masarykova nádraží" a "Modernizace železniční stanice Praha-Bubny". Aktualizací dokumentace pro územní řízení se pokračuje také v přípravě dříve pozastavené rekonstrukce Negrelliho viaduktu," popisuje Ptačinský.
Ten dodává, že dále byla zahájena příprava modernizace stanice Kladno včetně traťového úseku Kladno – Kladno-Ostrovec. Velkou neznámou je zatím částka, kterou výstavba rychlodráhy spolkne. "Finanční náročnost celého komplexu staveb prověří studie proveditelnosti, jejíž výsledky by měly být známé v závěru letošního roku 2013," dodává Ptačinský.
Rychlodráha není jediným projektem
Mimo přípravy projektu rychlodráhy letos plánuje Správa železniční dopravní cesty modernizovat některé tratě. Jedná se například o úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi, Ševětínem a Veselím nad Lužnicí, dále jde o traťový úsek Praha - Běchovice - Úvaly. Zahájena by také měla být rekonstrukce trati ze Smíchova přes Rudnou do Berouna. K lepšímu se promění i trať na úseku České Budějovice - Volary a Český Těšín - Dětmarovice. Ještě letos chce Správa železniční dopravní cesty rozjet rekonstrukci nádraží Olomouc, o které se mluví již delší dobu.
Letos bude hotovo
|
Přejezdy budou bezpečnější
Mimo zmíněných tratí se Správa železniční dopravní cesty zaměří na modernizaci přejezdů. Konkrétně se jedná o přejezdy na tratích Rokycany - Nezvěstice, Strakonice - Volary, Praha - Vrané nad Vltavou - Dobříš, Čelákovice - Neratovice, Liberec - Česká Lípa, Břeclav - Znojmo, Vsetín - Velké Karlovice, Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov, Karlovy Vary dolní nádraží - Johanngeorgenstadt, Louny - Lovosice - Česká Lípa, Frýdek-Místek - Frýdlat nad Ostravicí - Ostravice a tím seznam míst zdaleka nekončí.
Ještě v závěru loňského roku byly podepsány smlouvy se zhotoviteli na zahájení stavby průjezdu železničním uzlem Ústí nad Orlicí a optimalizací tratě Praha Bubeneč - Praha Holešovice.