Dlouho se o ni mluví, její stavba však pořád vázne. Rychlodráha, která bude vozit cestující z Prahy do Kladna, je však stále ve hře. "Do dvou let by se již mohla stavět," řekl Metru zdroj ze Správy železniční dopravní cesty, který nechtěl být jmenován.
Stavba bude rozdělena na etapy
Nejprve bude zahájena výstavba méně nákladnější části z Veleslavína do Kladna. Jak to bude z druhou etapou, která by měla vést až na Masarykovo nádraží, zatím není vůbec jasné. Železniční trať by totiž musela vést převážně pod zemí a to by podle dosavadních odhadů stálo až třicet miliard korun. Na to nejsou peníze.
Rychlodráha povede nejdříve na ruzyňské letiště.
Ministerstvo dopravy chce v nejbližší době sehnat na stavbu rychlodráhy peníze z evropských fondů. Poté by odstartovaly práce na úseku mezi Veleslavínem a ruzyňským letištěm. "Záměr modernizace tratě ve zmíněném úseku se bude řešit na základě výsledků studie proveditelnosti," vysvětluje Roman Kluzák z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Podoba nové rychlodráhy
Právě tato studie ukáže nejlepší a nejlevnější řešení, jak rychlodráhu vybudovat. "Termín pro dokončení studie byl stanoven na 30. června 2013. Dílčí výstupy ze studie budou známy do konce letošního roku," dodává Kluzák.
Nahradí metro linky A
Rychlodráha by tak mohla dočasně nahradit linku metra A, která by v budoucnu měla vést na ruzyňské letiště. Než se tak stane, cestující sem budou vozit právě vlaky, které po nové rychlodráze "pofrčí" až rychlostí 120 kilometrů v hodině. Pasažéři nastoupí ve stanici Veleslavín, kde vznikne přestupní uzel z "áčka"na rychlodráhu.
Jaká bude
Budoucí podoba rychlodráhy Na Metro.cz a našem facebookovském profilu čtenáři píší, co si myslí o projektu rychlodráhy.
|