Někteří opoziční zastupitelé koalici kritizují za to, že v dnes schválené novele regulaci reklamy zmírnila.
„V situaci, kdy ministerstvo pro místní rozvoj připravuje novelu stavebního zákona, který dosud umožňuje Praze mít vlastní stavební předpis odlišný od celorepublikového, si město nemůže dovolit dopustit, aby jej kvůli ustanovením o reklamě antimonopolní úřad zpochybnil, nebo dokonce zrušil,“ řekl náměstek. „Přijít o možnost mít samostatný předpis by bylo pro hlavní město fatální a prosakují informace, že by ministerstvo mohlo nezapracované připomínky ÚOHS použít k tomuto kroku jako záminku,“ řekl Stropnický.
Antimonopolní úřad tvrdí, že původní předpisy regulovaly jen jeden formát reklamy, a tedy jen jedno odvětví podnikání. Novela se proto vztahuje nejen k regulaci billboardů, ale i reklamy menších formátů nebo plakátů na domech. „Reguluje tedy v souladu se zákony na ochranu hospodářské soutěže. Já si volný trh opravdu nevymyslel,“ uvedl náměstek.
Stavební předpisy jsou prováděcím předpisem ke stavebnímu zákonu. Původní znění nedávno kvůli výtkám zrušilo ministerstvo pro místní rozvoj. Stalo se tak po bouřlivé mediální roztržce, kterou právě kvůli regulaci reklamy vyvolala billboardová lobby.