metro.cz

Počasí v Praze

7 °C / 17 °C

Sobota, 23. září 2017. Svátek má Berta.
Plán podzemních tunelů pro železnici
Plán podzemních tunelů pro železnici | foto: MHMPMetro.cz

Chystají se další železniční tratě v tunelech pod Prahou

23. srpna 2017  5:42 Robert Oppelt
Z Florence až do Nuslí a na Smíchov mají vést dva tunely novou stanicí Opera.

Po čase opět ožil jeden z­ nejambicióznějších dopravních projektů, který má zrychlit a zjednodušit dopravu v ­Praze. Rada města podpořila Správu železniční dopravní cesty v ­přípravě nového železničního spojení, jehož cílem je propojení železničních tratí v­ centru města a zásadní posílení kapacity pro regionální i­ dálkové spoje. O návrhu bude rozhodovat zastupitelstvo na zářijovém jednání.



Studie Nové spojení 2 zahrnuje dva tunely. Část trasy budou mít společnou, oba začínají v prostoru Florence a napojují trať z Negrelliho viaduktu a­ od Balabenky u budoucí zastávky Karlín. Pokračují do nové podzemní stanice Opera umístěné mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Stanice Opera umožní přestup na vlaky na Hlavním nádraží, na linky metra A, C a ­zajistí pěší dostupnost Václavského náměstí a jeho okolí. Jeden z ­tunelů dále pokračuje přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží, kde se napojí linky od Radotína a­ druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků, za kterou se napojí v zastávce Eden linky od Hostivaře.

Tyto tunely by měly oddělit koleje příměstských vlaků od dálkových, odlehčit přetíženému Hlavnímu nádraží a­ vyřešit kapacitní i prostorové problémy železniční trati na Smíchov.

Projekt není nový – dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována již v roce 2007, nyní je třeba zařídit změnu územního plánu, která umožní budoucí výstavbu. „Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z­ Kladna do Vršovic nebo z­ Milovic na Karlovo náměstí,“ uvedla náměstkyně Petra Kolínská.

Zájem o železniční přepravu stále stoupá. Na území Prahy bylo v pracovních dnech v­ roce 2016 denně vypraveno zhruba 900 vlakových spojů, které za den přepravily 120 tisíc cestujících. Nový projekt uleví i MHD, protože trasy příměstských vlaků umožní části cestujících dojet vlakem až do cíle. „Celkem se jedná o ­12,5 kilometru nových úseků železničních tratí, z čehož bude 9,7 kilometru vedeno v ­tunelu, se dvěma povrchovými, třemi podpovrchovými dvoukolejnými stanicemi a ­jednou podpovrchovou čtyřkolejnou stanicí Opera, společnou pro obě trasy,“ řekl Ivan Lejčar, dopravní urbanista a ­spoluautor podkladové studie.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Aleše Vavřince: A co Vy?

Aleš Vavřinec, kouč, průvodce vnitřní změnou, terapeut
vydáno 22. září 2017  17:37

Někdo udělá něco, co se nám nelíbí, a ­my stejně adekvátně nezareagujeme. Mlčíme.  celý článek

Praha chce kamiony na Spořilově zazipovat

Spořilovská ulice má problémy s kamiony.
vydáno 22. září 2017  17:17

Auta už nebudou smrdět pod nos. Plán na zakrytí Spořilovské spojky v Praze je na světě.  celý článek

Plošné preventivní prohlídky mě děsí, říká nový šéf zubařů

Prezident České stomatologické komory Roman Šmucler
vydáno 22. září 2017  16:44

Funkce prezidenta České stomatologické komory se včera ujal lékař a televizní moderátor Roman Šmucler. Deník Metro mu položil několik otázek.  celý článek

I. P. Pavlova se proměnila v dopravní špunt kvůli opravám

Stojící tramvaje na I. P. Pavlova
vydáno 22. září 2017  14:28

Z tramvajových kolon „není úniku“. Může za ně výluka v pražských Nuslích.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám