Z ulice V Holešovičkách chce město udělat součást městského okruhu. Aby však unesla nápor 90 tisíc automobilů denně, musí se přemístit pod zem. "Počítáme s tím, že bychom ulici zahloubili zhruba čtyři metry pod zem," vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek.
Tunel se bude budovat rok
Na povrchu by tak zůstal v každém směru jeden pruh. Zahloubení, které by město vyšlo přibližně na 3,5 miliardy korun, má však jeden háček, a tím je samotné provedení. Aby se totiž frekventovaná ulice Prahy 8 mohla přemístit pod zem, minimálně rok bude celá rozkopaná.
Auta by po dobu hloubení tunelu jezdila V Holešovičkách zhruba rok v každém směru v jediném pruhu. To s největší pravděpodobností způsobí dopravní komplikace a zásadní zhuštění provozu.
Pruhů na povrchu ubude
Ani po dokončení pak už pruhů na povrchu nepřibude. Větší část aut bude totiž svedena rovnou do tunelu. V samotné ulici pak místo dvou pruhů vznikne cyklo- stezka a zvětší se prostor pro chodce. Na místě budou také vysazeny stromy.
Návrh města, který počítá s alternativní trasou městského okruhu, se zatím odborníkům zamlouvá. Podle Františka Lehovce z katedry silničních staveb Fakulty dopravní ČVUT jde o zdařilou variantu. I ostatní ji však hodnotí kladně. "Současný návrh města je mi sympatický," říká Vratislav Filler z občanské iniciativy AutoMat.
Nové řešení dopravy
|