Ještě není otevřen tunel Blanka a město již uvažuje o navazující části městského okruhu od Pelc-Tyrolky k Štěrboholské radiále. Projekt, proti kterému letos protestovaly stovky lidí, se však jen tak neuskuteční. Přestože město obdrželo kladné stanovisko v procesu EIA, který zkoumá vlivy stavby na životní prostředí, zároveň mu byly stanoveny tvrdé podmínky, za jakých by bylo možné stavbu zahájit.
Aby se totiž vůbec mohlo začít budovat od Pelc-Tyrolky k Balabence a dále k Libeňské spojce, musí město nejdříve uvést do provozu silniční okruh kolem Prahy a zavést mýto za vjezd do širšího centra Prahy. „Domnívám se, že pokud bude dostavěn Pražský okruh a zavedeno mýto, pokračování tunelu Blanka už stejně nebude zapotřebí,“ říká Vratislav Filler z občanské iniciativy AutoMat.
Město však v nejbližších letech se zahájením prací na východní části městského okruhu nepočítá. Výstavba „druhé Blanky“ by totiž mohla vyjít až na 40 miliard korun.
Než se začne stavět
|