metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 20 °C

Čtvrtek 9. května 2024. Svátek má Ctibor

Vinohradská zábradlí odřízla cestujícím budky od zastávek

  6:31
Na Olšanských hřbitovech a Želivského lidé moknou kvůli problémům s inženýrskými sítěmi.
Oprava přinesla do Vinohradské překážky. | foto: Antonín VajčnerMetro.cz

Není to ani měsíc, co dopravní podnik dokončil rekonstrukci tramvajové trati ve Vinohradské ulici. V rámci ní zde dal do kupy nejen zastaralé koleje, ale také zastávky, které nově ohraničil černými zábradlími. Podle čtenáře deníku Metro Antonína Vajčnera však z tohoto kroku nejsou nadšeni zdaleka všichni.

„Po ukončení rekonstrukce trati sice zůstaly přístřešky na zastávkách na původních místech, nyní jsou ale navíc od obou nástupních ostrůvků odděleny zábradlím,“ stěžuje si deníku Metro Vajčner, který nám fotografii neobvyklého jevu zaslal v rámci rubriky Metro Hlídač.

S poměrně neobvyklým vysvětlením vinohradského jevu, díky kterému musejí cestující zábradlí v deštivých dnech od přístřešku zeširoka obcházet, přispěchal sám dopravce. Podle jeho mluvčí Anety Řehkové totiž na samotné zastávkové ostrůvky, odkud by cestující nastupovali do tramvají suchou nohou, nemohly být budky umístěny kvůli kolizi s inženýrskými sítěmi. Lidé tak podle ní mohou být rádi, že se mají možnost schovat alespoň někde.

„Přístřešky byly dočasně ponechány v původním umístění s tím, že zastávkové ostrůvky jsou odděleny od vozovky bezpečnostním zábradlím. Umístění nebo odstranění přístřešků na chodníku není přímo v dikci Dopravního podniku, nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o přehledný úsek, a je tedy stále možné přístřešek využít při čekání na tramvaj, jeví se toto řešení pro cestující výhodnější než odstranění přístřešků bez náhrady,“ krkolomně vysvětluje Řehková.

Rekonstrukce ve Vinohradské ulici zahrnovala úpravy nejen zmíněných zastávek Olšanské hřbitovy a Želivského, ale také Radhošťská, Jiřího z Poděbrad, Vinohradská tržnice a Italská.

Odvedenou práci dělníků si tu jinak cestující vesměs pochvalují. Jako piha na kráse působí jen zmíněné odříznutí stříšek od zastávek. Ironicky dnes také působí červnové prohlášení investičního ředitele a člena představenstva dopravce Tomáše Kaase, který sliboval nezapomenout ani na invalidy. Právě ti se totiž díky novým překážkám v podobě zábradlí zpod přístřešků na tramvaj hned tak rychle nedostanou. „Provedeme bezbariérové úpravy přechodů a jejich vybavení signálními a varovnými pásy,“ prohlašoval před létem Kaas. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Metropole v roce 1836. Miluju Prahu a Metro vybírají nejkrásnější pražské veduty

vydáno 9. května 2024  17:57

Idylický pohled na Týnský chrám a Staroměstské náměstí zachytil v roce 1836 Karel Würbs. Šlo o nový pohled na chrám, na který Pražané čekali bezmála 20...  celý článek

Pražské metro je neoddělitelná součást tváře města, říká pro deník Metro architekt Kotas

vydáno 9. května 2024  17:57

Tramvaje, metro, vlaky, mosty, veřejný prostor. Na tom chtěl pracovat už jako kluk. Tehdy ještě dávno před školou si stavěl modely měst. A svůj sen si...  celý článek

Matisa, Theurer či Plassermatic. Prohlédli jsme si „neviditelné dělníky“ ze zákulisí podzemky

vydáno 9. května 2024  11:59

Jsou jich desítky, a ačkoliv je cestující v podstatě nemají šanci v běžném provozu zahlédnout, bez nich by pražské metro zkrátka nefungovalo. Řeč je o...  celý článek

„Byrokratická mašinérie nakonec udolala i zdánlivě všemocného normalizačního ministra“

vydáno 9. května 2024  5:55

O umění v metru toho ví opravdu hodně. Je autorem úspěšné knihy Metroart, která mapuje a provází výtvarným světem pražského metra. Loni navíc historik...  celý článek