"Důvodem je dlouhodobě velmi nízké využití zastávky. Cílem je vyzkoušet režim zastávek na znamení také v tramvajové dopravě a zajistit tím jak úsporu času pro cestující, tak i nákladů pro dopravce," vysvětluje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Odstraněním zbytečného zastavování v zastávkách, kde není poptávka, se má také zlepší pohodlí cestujících, kteří tramvají jedou – odpadne totiž zbytečné brždění a rozjíždění, jízda tramvají tak bude plynulejší.
"Zastávka ČSAD Smíchov byla jako první vybrána nejen kvůli nízkému obratu cestujících, ale také proto, že všechny běžně používané tramvaje na barrandovské trati jsou vybaveny ovládáním dveří," dodává Drápal.
K zastavení tramvaje budete potřebovat tlačítko
Pro cestující to podle Drápala znamená že tamvajová zastávka na znamení bude fungovat naprosto stejně jako u autobusů. Před nástupem na takové zastávce není nutné mávat na řidiče, při výstupu je nutné stisknout tlačítko ovládání dveří s dostatečným předstihem, aby řidič věděl, že má na zastávce zastavit.
Pokud se zkušební provoz nového režimu tramvajové zastávky osvědčí, bude Ropid uvažovat o rozšíření počtu zastávek na znamení do dalších méně osídlených lokalit. Horkými kandidáty jsou třeba zastávky Plynárna Michle, Krematorium Motol či Starý a Nový Hloubětín.