Například u ročního jízdného by zdražení o desetinu znamenalo zvýšení ceny téměř o 500 korun na víc než 5200 korun.
"U nich (předplatních kuponů) je ten poměr ceny a služby nejhorší. Ze statistik vyplývá, že pražský cestující jede MHD tak čtyřikrát denně. S kuponem ho jedna jízda vyjde na čtyři až pět korun. Tady tedy prostor pro zvýšení ceny máme. U jednorázových jízdenek si myslím, že už není tak velký," řekl deníku Lich. Podotkl ovšem, že úprava ceny je politické rozhodnutí.
Plán na zdražení předplatních kuponů Lich odůvodňuje kvalitou služeb Dopravního podniku hlavního města Prahy. "Máme celkem moderní vozový park, hustou síť a frekvence spojů je vynikající. Pražan, který jezdí MHD, dostává vynikající službu za velice, velice přijatelnou cenu," uvedl Lich.
Zdražení? To je až poslední možnost
Primátor Bohuslav Svoboda ale vidí zdražení až jako poslední možnost. "Nejdříve musí pan generální ředitel přijít s dokončenými prověrkami smluv, musí zrušit nevýhodné kontrakty, optimalizovat nákupy a provozní náklady dopravního podniku. Následně bude město optimalizovat dopravní síť, rušit nevyužívané spoje. Jakékoli zdražení může být až posledním opatřením v rámci zvýšení efektivity a zlepšení hospodaření podniku," řekl listu Svoboda.