metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 29 °C

Pondělí, 16. července 2018. Svátek má Luboš.
Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém.
Dalších 6 fotografií v galerii
Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém. | foto: TSKMetro.cz

Ze železničního mostu během renovace drhnou rez pískem

18. června 2018  8:35 Filip Jaroševský Metro.cz
Zatímco se Praha hádá, zda dopravní spojnici zbourat, či ne, TSK ji opravuje.

Koroze konstrukce Železničního mostu, propojujícího Výtoň se Smíchovem, dosáhla takového stupně, že se musel pro letošní rok uzavřít alespoň pro pěší. Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) tu kvůli doporučení statiků pracují na třech různých místech. Jedna parta ve středu mostu, druhá na Smíchově a třetí má na starost výtoňskou část. Na smíchovské straně v těchto dnech někteří čtenáři deníku Metro zahlédli také „jakousi oranžovou míchačku“, která podle některých slouží na míchání nového betonu na podpěry.



Podle mluvčí TSK Barbory Liškové jde však o mnohem sofistikovanější stroj. „U opravované lávky na železničním mostě žádná míchačka není, zařízení u smíchovské opěry je na tryskání ocelové konstrukce pískem. Velký žlutý stroj, který tu je také, slouží jako kompresor, který vyrábí vzduch,“ řekla deníku Metro Lišková.

Fotogalerie

Proč ale rez z konstrukce mostu TSK prostě nevydrhne silným proudem vody? Důvod je prostý. Stávající barva totiž obsahuje škodlivé látky a ty se za žádných okolností nesmí dostat do řeky. Zařízení používající písek má přitom dle Liškové tu výhodu, že umí špinavý písek opět nasát zpět do stroje. „Standardní ocelové prvky po očištění opět korodují, proto se musí z hlediska životnosti opatřit protikorozní ochrana. Jde o nátěrový systém na ochranu ocelových konstrukcí, jinak dochází k oslabení materiálu a snížení únosnosti,“ vysvětluje Lišková. Pracovníci Technické správy komunikací zde plánují v září jednu z lávek pro pěší opět otevřít. Druhou pak příští rok.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se o most stará, ale minulý měsíc přišla s novým plánem. Dílčí opravy lávek, které zde provádí Technická správa komunikací, jsou podle nového znaleckého posudku zbytečné a rezavějící památkově chráněnou konstrukci prý bude lepší zbourat.

Sám správce ale přiznává, že prosadit bourání nebude nic jednoduchého. Vše bude záviset na projednání s orgány památkové péče, příslušnými útvary magistrátu a ministerstvem dopravy. Pokud by však most měl jít v dohledné době k zemi, jsou nynější práce, za které město platí padesát milionů korun, zbytečné.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Tomáše Hauptvogela: Prima léto

Tomáš Hauptvogel
vydáno 15. července 2018  5:55

Letos jsme do velké změny s nástupem prázdnin zapojeni i my ve zpravodajství.  celý článek

Místo randění procestovali svět „na bramboře“

Cestování na motorce je mnohem únavnější než autem.
vydáno 14. července 2018  11:55

František s Katkou potkali medvědy z Aljašky i potomky Mayů v Guatemale.  celý článek

Lexus RX dostal sedadla i pěkné centimetry navíc

V tuzemsku se začala prodávat prodloužená verze, která má speciálně navrženou...
vydáno 14. července 2018  7:59

Jako jedna z prvních redakcí jsme otestovali prodloužený Lexus RX L.  celý článek

Bagr pod Véčkem na vlastní kůži

Příprava na bagr
vydáno 14. července 2018  5:55

O 300 procent, tak beachvolejbalový trenér hodnotil naše zlepšení.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám