metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 8 °C

Středa 29. března 2023. Svátek má Taťána
ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Cestování hromadnou dopravou je ode dneška o něco příjemnější. Spoje jedou častěji

  4:52
Pražanů v MHD přibylo. Zkrácení intervalů se prozatím vyhne autobusům. Může za to výluka.

Cestování pražskou hromadnou dopravou je ode dneška o něco příjemnější. Metro a tramvaje totiž nově pendlují v kratších intervalech. Od začátku roku totiž až do včerejška platil takzvaný poloprázdninový jízdní řád.

„Metro opět jezdí v těch nejkratších intervalech ve špičkách, tedy každých 150 sekund na lince A, 140 sekund na lince B a 117 sekund na lince C. Tramvaje budou jezdit ve špičkách také častěji. U páteřních linek 9, 17 a 22 se zkracuje interval z pěti na čtyři minuty a u všech ostatních tramvajových linek z poloprázdninových deseti minut na osm minut,“ říká mluvčí organizátora pražské dopravy ROPID Filip Drápal.

Intervaly se až do 27. února nebudou zkracovat autobusům. Důvodem je výluka tramvají na Podolském nábřeží, která potrvá od 1. dubna do 15. května. „Nebylo to tak plánováno, ale má to svůj důvod, který je třeba hledat v Podolí,“ komentuje na Facebooku Drápal.

Zhotovitel Dvoreckého mostu požádal o prodloužení nutné výluky tramvajové trati na Podolském nábřeží z původně očekávaných dvou až tří týdnů na měsíc a půl, tedy do zmiňované poloviny května. Na zajištění náhradní autobusové dopravy za dotčené tramvajové linky tak bude v tomto období každý pracovní den potřeba navíc zhruba dvacítka autobusů a čtyřicítka šoférů.

„Aby řidiči toto navýšení zvládli, potřebují nyní ulevit prodloužením poloprázdninového provozu o zmíněné dva týdny. Jen tak v závěru roku výrazně nepřekročí limity své přesčasové práce a v prosinci, kdy jezdí cestujících nejvíce, se nestane, že by již nemohli za volant usednout,“ komentuje Drápal a dodává: „Je tak výhodnější ponechat mírně prodloužené intervaly na některých linkách a snížit potřebu řidičů teď v únoru, kdy podle přepravních průzkumů využívá pražské autobusy o sto až sto padesát tisíc cestujících každý den méně než na zmíněném konci roku.“

Právě řidiči autobusů jsou ti, kteří musí pravidelně při mimořádnostech a opravách drážní infrastruktury pomáhat ostatním, ať už jde o výluky metra, nebo tramvají. V systému Pražské integrované dopravy jsou tak podle Drápala nepostradatelní, a proto je třeba s jejich silami i pracovními hodinami hospodařit co možná nejlépe. „Bez nich by se nám všem cestovalo hůře mnohem častěji,“ uzavírá Drápal.

Kvůli mostu

  • Autobusy jezdí méně kvůli výluce tramvají způsobené stavbou Dvoreckého mostu. Nešťastně to vyšlo i s prázdninami.
  • Jak na svém Facebooku upozornil sám organizátor dopravy Ropid, minulý týden měla prázdniny Praha 6 až 10, zbytek bude mít až od 13. do 19. března. Kdyby prázdniny letos vyšly na následující dva týdny, mohlo to provozu citelně ulevit.

Komentáře

Hlavní zprávy

Jak se chovat k čerstvé mamince? Šestinedělí je pořád ještě velké tabu

vydáno 29. března 2023  18:10

Péči porodní asistentky si ženy musí platit samy.  celý článek

Sportovní turistika přináší skrytě miliardy do pokladen. Největším magnetem je Praha

vydáno 29. března 2023  13:30

Nehlučí v ulicích do ranních hodin a skryté kouty nejsou cítit jejich zvratky. Existuje druh návštěvníků, který Česku slušně vydělává.   celý článek

Putin je hráč pokeru, který prohrál a nemá co ztratit, říká fotoreportér Dárvík Máca

vydáno 29. března 2023  11:00

Válka na Ukrajině se propadá do bahna a krve. Deníku Metro je ctí, že již od samého začátku konfliktu spolupracuje s Vojtěchem Dárvíkem Mácou,...  celý článek

Chytří holubi z ulic. Poznají sami sebe v zrcadle, nebojí se ani umělého dravce

vydáno 29. března 2023  4:05

Podle odborníků panuje kolem holubů řada mýtů. Věděli jste ale, že holubi jsou velmi inteligentní. Dokáží trénovat kognitivní dovednosti a dokonce...  celý článek