Na Vánoce myslíme v předstihu. Pokud nás k tomu prodejci popostrčí rafinovanými akcemi, utrácíme jako o život. Také letos se ujaly Dny dopravy zdarma, na něž před několika dny zákazníky lákaly e-shopy. A o mnohém vypověděly – už teď se dá říci, co bude hitem.
Touha ušetřit na dopravě totiž zmapovala, co se letos pod českými stromečky objeví nejčastěji. Jak vyplynulo ze statistiky portálu Tipli.cz, hitem letošních Vánoc bude znovu chytrá elektronika všeho druhu. To znamená, že kurýři nejčastěji dopravovali bezplatně chytré hodinky a telefony. S ohledem na stále klesající ceny stoupl letos výrazně zájem o drony.
Stranou nezůstávají ani zcela praktické dárky, jako je běžné vybavení domácnosti, nebo vše, čím lze obhospodařovat zahradu. Právě zahradní vybavení a chytrá elektronika představovaly podle údajů e-shopů více než dvacet procent všech dodávek.
„Rekordní nárůst nákupů jsme zaznamenali u jednoho z obchodů s bytovými doplňky, kde jich bylo čtyřikrát více než v běžném měsíci. Naopak letos nebyl příliš velký zájem o nábytek, v této kategorii šly nákupy o 50 procent dolů,“ přibližuje průběh letošní akce na Tipli.cz Michal Hardyn. Na Štědrý večer to bude v našich domovech vonět. Až 13 procent všech nákupů v rámci bezplatné dopravy si zákazníci objednávali na kosmetických a pak i lékárnických internetových obchodech.
„Oproti normálnímu stavu jsme zaznamenali trojnásobný počet nákupů léků a výživových doplňků,“ říká Hardyn. Dá se ale předpokládat, že ne všechny objednané léky skončí pod stromečkem, protože akce s bezplatným rozvozem se kryla s vrcholící chřipkovou vlnou.
Nejoblíbenějšími módními obchody byly v rámci dopravy zdarma ZOOT, Vivantis, Bonprix, Tchibo a Astratex. Nákupy v MALL.cz a Kasa.cz narostly proti loňsku na dvojnásobek.
Hity letošní i minulé. Dnes kupujeme, dříve se pašovalo
|