metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 21 °C

Pondělí, 1. června 2020. Svátek má Laura.
Nabídka práce
Větší foto
Nabídka práce | foto: Archiv

„Já to tedy beru, šéfe! Jenže nevím, co mi vlastně nabízíte“

13. února 2020  9:40 Pavel Hrabica Metro.cz
Firmy se perou o lidi. Jejich personální inzeráty připomínají básně.

Nejsou lidi. Koho by napadlo, že kapitalismus může mít stejné problémy jako socialismus. Když režisér Petr Schulhoff točil v roce 1977 komedii o náborářích, kteří vymýšlejí finty, jak přetáhnout z jednoho národního podniku do druhého úzkoprofilové profese, Já to tedy beru, šéfe!, určitě nemyslel na to, že by mohl natočit pokračování.

Personální weby přetékají nabídkou pozic. Pro snahu zaujmout si ale někdy jejich čtenáři lámou hlavu, co daná práce vlastně zahrnuje. Nebo se minimálně pobavíte. Například pozice „obchodník s deštěm“ by měla „v dnešním světě nízké nezaměstnanosti, zahlcenosti zbožím, reklamami a všemožnými službami tančit mezi kapkami deště životopisů a pečlivě vybírat ty, kteří našim klientům pomohou stvořit duhu, na jejímž konci najdou poklad“.

Práce i názvy snů

Apoštol. Guru. IT náčelník. Specialista na život – nápaditostí se nešetří.

  • Stvořitel osobnosti automobilu: podílí se na vývoji komunikačních systémů aut.
  • Vazačka štěstí: Květinářka!
  • Projektant se zájmem o design pro stavby s duší: obyčejný projektant.
  • Marketingový inovátor sladkostí: vymýšlí reklamní kampaně na cukrovinky.
  • Operátor silák: balí kovové výrobky z drahých kovů.
  • Velitel křížové výpravy: vyvíjí nové aplikace pro miliony uživatelů a šéfuje týmu dalších vývojářů.

K zahození ale není ani profese s názvem „strážce prvního dojmu“. I když se jedná „jen“ o práci v call centru AAA Auto. „V současnosti testujeme různé verze inzerátů, u mladých zájemců se osvědčují netradiční se zajímavými názvy, lépe upoutají pozornost,“ říká ke „strážci“ v call centru Karolína Topolová, generální ředitelka firmy AAA Auto.

Pokud máte zájem o něco solidnějšího, zkuste prevenci praní špinavých peněz v České spořitelně. „Není to slangový název, už se to běžně používá mezinárodně. Zní to ale samozřejmě lépe, než kdyby se to formulovalo nějak složitě,“ komentuje inzerát Michal Skořepa, analytik České spořitelny. Pořád ještě je doba, kdy vládne nedostatek lidí na pracovním trhu. „Není divu, že firmy chtějí zaujmout na první pohled, i když je otázkou, jak dlouho bude nabídka převyšovat poptávku,“ říká Skořepa.

Kreativní přístup nepřekvapuje Jiřího Halbrštáta, manažera náboru poradenské a personální společnosti ManpowerGroup. „Na přeplněných pracovních portálech to je důležité, běžné názvy pozic zapadnou. Je třeba uchazeče přimět, aby na pozici kliknul,“ uvedl pro deník Metro Halbrštát. Někdy se podle něho snaží zájemci vylepšit image neatraktivní pozice, když z prodavačky udělají „shop assistant“. „Nebo promítají dovednosti kandidáta do názvu sandwich artist, ten má připravovat vizuálně působivé chlebíčky,“ vypočítává Halbrštát. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Bytová revoluce po viru? „Nemůžeme byty jen tak začít skupovat,“ říká pražský radní

ilustrační snímek
vydáno 31. května 2020  19:29

Trh s realitami prošel během koronavirové krize mnoha otřesy. Airbnb se má vrátit v plné síle do půl roku.  celý článek

To, jak se cítíte, je půlkou úspěchu, říká elitní letec

Martin Šonka
vydáno 31. května 2020  13:16

Martin Šonka by mohl z fleku hrát v nějakém historickém velkofilmu o letci, který se nebeské poezie dotýká. O létání mistr světa elitní letecké soutěže...  celý článek

S kosmetikou pro muže chtějí dobýt svět, jen jim to trvá déle

Daniel Trnka
vydáno 31. května 2020  8:56

Na existenci tuzemské značky prémiové kosmetiky pro muže Beviro mě před časem upozornil kamarád. Zvědavost i fakt, že jsem některé z jejích produktů...  celý článek

Severský styl Česku nevoní, hotovost by nám chyběla

Ilustrační snímek
vydáno 30. května 2020  13:14

Koronavirová doba přeje internetbankingu. Čeští uživatelé přesto zůstávají u starých zvyků.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám