metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 16 °C

Neděle, 19. září 2021. Svátek má Zita.

Větší foto
Nabídka práce | foto: Archiv

„Já to tedy beru, šéfe! Jenže nevím, co mi vlastně nabízíte“

  9:40
Firmy se perou o lidi. Jejich personální inzeráty připomínají básně.

Nejsou lidi. Koho by napadlo, že kapitalismus může mít stejné problémy jako socialismus. Když režisér Petr Schulhoff točil v roce 1977 komedii o náborářích, kteří vymýšlejí finty, jak přetáhnout z jednoho národního podniku do druhého úzkoprofilové profese, Já to tedy beru, šéfe!, určitě nemyslel na to, že by mohl natočit pokračování.

Personální weby přetékají nabídkou pozic. Pro snahu zaujmout si ale někdy jejich čtenáři lámou hlavu, co daná práce vlastně zahrnuje. Nebo se minimálně pobavíte. Například pozice „obchodník s deštěm“ by měla „v dnešním světě nízké nezaměstnanosti, zahlcenosti zbožím, reklamami a všemožnými službami tančit mezi kapkami deště životopisů a pečlivě vybírat ty, kteří našim klientům pomohou stvořit duhu, na jejímž konci najdou poklad“.

Práce i názvy snů

Apoštol. Guru. IT náčelník. Specialista na život – nápaditostí se nešetří.

  • Stvořitel osobnosti automobilu: podílí se na vývoji komunikačních systémů aut.
  • Vazačka štěstí: Květinářka!
  • Projektant se zájmem o design pro stavby s duší: obyčejný projektant.
  • Marketingový inovátor sladkostí: vymýšlí reklamní kampaně na cukrovinky.
  • Operátor silák: balí kovové výrobky z drahých kovů.
  • Velitel křížové výpravy: vyvíjí nové aplikace pro miliony uživatelů a šéfuje týmu dalších vývojářů.

K zahození ale není ani profese s názvem „strážce prvního dojmu“. I když se jedná „jen“ o práci v call centru AAA Auto. „V současnosti testujeme různé verze inzerátů, u mladých zájemců se osvědčují netradiční se zajímavými názvy, lépe upoutají pozornost,“ říká ke „strážci“ v call centru Karolína Topolová, generální ředitelka firmy AAA Auto.

Pokud máte zájem o něco solidnějšího, zkuste prevenci praní špinavých peněz v České spořitelně. „Není to slangový název, už se to běžně používá mezinárodně. Zní to ale samozřejmě lépe, než kdyby se to formulovalo nějak složitě,“ komentuje inzerát Michal Skořepa, analytik České spořitelny. Pořád ještě je doba, kdy vládne nedostatek lidí na pracovním trhu. „Není divu, že firmy chtějí zaujmout na první pohled, i když je otázkou, jak dlouho bude nabídka převyšovat poptávku,“ říká Skořepa.

Kreativní přístup nepřekvapuje Jiřího Halbrštáta, manažera náboru poradenské a personální společnosti ManpowerGroup. „Na přeplněných pracovních portálech to je důležité, běžné názvy pozic zapadnou. Je třeba uchazeče přimět, aby na pozici kliknul,“ uvedl pro deník Metro Halbrštát. Někdy se podle něho snaží zájemci vylepšit image neatraktivní pozice, když z prodavačky udělají „shop assistant“. „Nebo promítají dovednosti kandidáta do názvu sandwich artist, ten má připravovat vizuálně působivé chlebíčky,“ vypočítává Halbrštát. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Od Žižky k Tachovu. Váha nepřežila stavbu tunelu

vydáno 19. září 2021  5:55

Náměstí s váhou a tunelem – nová výstava nejen pro milovníky žižkovské historie.  celý článek

Politická kampaň je plná lží a „zákroků na penaltu“

vydáno 17. září 2021  14:34

Tématem voleb jsou Andrej Babiš, covid a migrace.  celý článek

Tipy na víkend. Potkat můžete své sousedy nebo vstoupit pod zem

vydáno 17. září 2021  10:57

Deník Metro přináší další tipy na akce, které můžete o víkendu navštívit. Kde strávit čas? Například v českých městech a obcích se už ode dneška koná akce...  celý článek

Hlavu vzhůru! Zamávejte největší vzducholodi světa

vydáno 17. září 2021  8:11

Česko křižuje chlouba hraběte Zeppelina. Sledujte let on-line.  celý článek

Vaše fotky z Prahy