Kolín pokračuje v přípravách na vybudování přídavné lávky pro pěší a cyklisty na železničním mostě přes Labe. Rada města v březnu vybrala firmu Pis Pechal, která připraví projektovou dokumentaci. Kdy by se lávka mohla začít stavět, zatím není jasné. Novinářům to dnes řekl starosta města Michael Kašpar (Změna pro Kolín).
Lávka by se měla podle veřejné zakázky projektovat deset měsíců, náklady na projekt uhradí město. Zda bude také investorem stavby, zatím není jasné. "Byly varianty buď město nebo Správa železnic, zatím to vypadá na variantu, že město, s tím, že bychom s podporou Správy železnic žádali o devadesátiprocentní dotaci ze SFDI (Státního fondu dopravní infrastruktury)," řekl Kašpar. Rozhodnutí podle něj padne po dokončení dokumentace. Podle dřívějších odhadů SŽ by lávka mohla vyjít na 30 až 40 milionů korun. Termín zahájení prací bude podle Kašpara záviset na získání dotace.
K záměru vybudovat na mostě, jehož majitelem je Správa železnic (SŽ), lávku, přistoupily město a SŽ zhruba před rokem. Lidé si podle vedení města zkracovali přes most cestu ze Zálabí i přes zákaz vstupu. Povolit průchod po mostě není podle SŽ možné. "Stávající lávka má služební charakter," uvedla loni SŽ.
Lávka na železničním mostě na trati Kolín - Nymburk by měla být široká čtyři metry s bezbariérovým napojením na okolní cyklotrasy. "Železniční most je v jedné sekci zvedací, tzn. že i konstrukce lávky bude navržena v tomto úseku shodně," uvádí výzva veřejné zakázky. Pohyblivé zdvihací pole mostu nad plavební dráhou, které má umožnit průplav velkých nákladních lodí, zatím nebylo nikdy využito.