metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 20 °C

Pátek 22. září 2023. Svátek má Darina

Další 4 fotografie v galerii
Facelitem zkrásněla zejména přední část vozu | foto: Peugeot

Nejžádanější městský vůz v novém: odvážný design a propracovaná efektivita

  5:52
Peugeot 208 je nejen nejžádanějším městským vozem, v loňském roce se stal i nejprodávanějším modelem v Evropě, a to ze všech značek i segmentů. Sesadil tak z trůnu svého odvěkého německého rivala. Velký úspěch sklízí ovšem i jeho elektrická verze, která je jedničkou na trhu malých elektromobilů. Peugeot 208 zkrátka už při svém uvedení na trh v roce 2020 dostal vše k tomu, aby si získal zájem klientů.

Nyní, přestože se ještě nestihl okoukat, už přichází s faceliftem. Tak to v automobilové branži prostě chodí. Po třech letech je třeba oživit design a přidat něco nového. U faceliftu modelu 208 je toho opravdu hodně. Co konkrétně?

Design
Facelitem zkrásněla zejména přední část vozu, která je kompletně přepracovaná. Objevil se velmi výrazný světelný podpis. Nově se jedná o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší. Nová jsou i zadní světla a kola. Velký efekt udělá u auta i nová barva, nejlépe hodně výrazná či neobvyklá. Proto Peugeot 208 představil extravagantní zelenožlutý odstín. Dalšími odstíny karoserie v nabídce jsou elegantní šedá, výrazná červená, zářivá modrá či klasika v podobě bílé, černé a stříbrné.

Nová jsou i zadní světla a kola.

i-Cockpit
Legendární i-Cockpit® je u nového Peugeotu 208 opět modernější a nabízí více konektivity i dokonalejší ergonomii. Desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Všechny verze 208 jsou nyní standardně vybaveny velkým desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přičemž dříve byly první dva výbavové stupně opatřeny sedmipalcovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Legendární i-Cockpit® je u nového Peugeotu 208 opět modernější a nabízí více konektivity i dokonalejší ergonomii.

Pohony
V rámci faceliftu uvádí Peugeot 208 nový elektromotor o výkonu 115 kW/156 k spojený s novou baterií o kapacitě 51 KWh. Výsledkem je dojezd, který narostl o čtyřicet kilometrů oproti původní verzi na finálních 400. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit mildhybrid. U Peugeotu 208 jde o pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Z klasických benzínových motorů je stále v nabídce tříválcový PureTech 75 o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější benzínová varianta má výkon 130 a šestistupňovou manuální převodovku.

Komentáře

Hlavní zprávy

RECENZE: Stallonea budete postrádat. Banda akčních veteránů je potřetí zpátky v kinech

vydáno 22. září 2023  6:00

Je to celé poněkud smutné. Na jednu stranu je člověk rád, že se série Postradatelní dočkala i čtvrtého závěrečného pokračování. Zároveň je však nasnadě,...  celý článek

Češi s dluhy. Nejvíce je tíží „dluhy pro dobrou věc“ - hypotéky. Z EU jsou na tom nejhůře Řekové

vydáno 21. září 2023  12:11

Zastavte se někde na ulici a začněte počítat. První, druhý, první, druhý. Statisticky tak každý druhý chodec, který kolem vás projde, patří k lidem,...  celý článek

I vstupní prohlídka u praktického lékaře může zachránit ledviny

vydáno 21. září 2023  9:52

Své dětství a většinu dospívání prožil Vojtěch Růta (25) v jižních Čechách. Zde také chodil na gymnázium a věnoval se svým oblíbeným sportům, jako...  celý článek

S postižením sluchu se v tuzemsku potýká více než půl milionu lidí. Ti dál narážejí na problémy

vydáno 21. září 2023  5:01

„Dlouhodobě vnímáme, že mnohdy nejen úřady, ale i různé instituce ani nevědí, jaké mají lidé se sluchovým postižením potřeby, jaké prostředí jim mají...  celý článek