metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 13 °C

Středa 28. září 2022. Den české státnosti
Svaz provozovatelů venkovní reklamy spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi. | foto: ČTK

Na primátora útočí už druhá negativní kampaň. Opět za ní stojí majitelé billboardů

  10:48
Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi (TOP 09). Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí Hudečkem prosazené stavební předpisy, které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. Informoval o tom Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu, který je členem svazu. Boj mezi primátorem a svazem se táhne už několik týdnů.

Firma před časem spustila kampaň Pražane, i ty přicházíš o peníze, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Svaz rovněž přelepil předvolební plakáty TOP 09, strana se obrátila na soud. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Na stránkách svaz rovněž kritizuje magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR), který nahradil Útvar rozvoje města. Označuje jej za zbytečný superúřad.

Místo Hudečka bylo na billboardech bílo

Boj mezi sdružením reklamních firem a primátorem se již dostal k soudu, který rozhoduje o návrhu předběžného opatření podaném TOP 09. Společnosti sdružené v SPVR totiž předminulý týden přelepily volební billboardy primátora Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

V Praze se nedávno objevily desítky billboardů s nápisem Pražane, i ty přicházíš o peníze a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. JCDecaux to odmítla.

Komentáře

Hlavní zprávy

Veganské hamburgery jsou v Česku stále dražší než ty z masa. Přesto jejich obliba roste

vydáno 28. září 2022  17:09

Planetu lze chránit různými způsoby. Prodejci nebalených potravin a dalšího zboží si lámou hlavu. Obraty jim klesají. Počet lidí, kteří spotřebovávají...  celý článek

Bylinkám hodně věřím. Jsou zázračné, říká zahrádkářka. Na Bílé Hoře pěstuje i „maggi“

vydáno 28. září 2022  6:28

O zahrádkářích platí, že se „rejpou“ v zemi a zásobují příbuzenstvo čerstvou zeleninou a ovocem. Narazíte však i na nadšence, kteří svou vášeň povýšili....  celý článek

Strach z vysokých účtů vede také k energetické vynalézavosti

vydáno 27. září 2022  13:04

Úřad vlády objevil Ameriku? V rámci úspor namontují ve Strakově akademii pohybová čidla a vymění staré žárovky za úsporné.  celý článek

V metropoli spustila povolební tancovačka. Křeslo primátora se hned neobsadí

vydáno 26. září 2022  18:55

Praha sobě v nové pražské koalici? To je zbytečné, stačí nám Starostové a Piráti, tvrdí vítězné Spolu.  celý článek