metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 14 °C

Pondělí 3. října 2022. Svátek má Bohumil

Další 4 fotografie v galerii
Budoucí podoba nejbližšího okolí vyšehradského nádraží. | foto: vinohrady.czMetro.cz

Ostuda mezi pražskými nádražími se snad konečně dočká opravy, ale i dostaveb v okolí

  6:05
K závěru se chýlí příprava rekonstrukce historické secesní budovy nádraží Vyšehrad. Ještě letos by mohla začít oprava památky i stavba dvou nových budov, které vyrostou v ­jejím sousedství a s historickou budovou spojeny. Zástupce investora architekt Martin Kotík komentovat dění moc nechtěl.

„Stavební povolení máme už více než rok, ale vše se chýlí k ­závěru,“ sdělil Kotík na dotaz Metra, zda bude zahájena rekonstrukce.

Nádraží Vyšehrad

V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, fungovala jen výhybna.

  • 2001 - Ministerstvo kultury vyhlásilo objekt nádraží kulturní památkou.
  • 2007 - Budovu nádraží koupila za 42,5 milionu korun firma TIP Estate. Ta bez povolení strhla historickou čekárnu na nástupišti. Památkový odbor magistrátu jí tehdy udělil nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.

Podle Prahy 2 už developerovi nestojí nic v cestě. Stavba i rekonstrukce mají stavební povolení. „Podařilo se nám vyjednat, aby novostavbu snížil o jedno patro a zachoval větší odstup od historické budovy nádraží,“ popisuje zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek.

O rekonstrukci nádraží Vyšehrad se mluví již od roku 2002. Velikost přístaveb se nelíbila radnici Prahy 2, později údajně neměl investor na opravu peníze. Kvůli chátrání budovy vedl stavební úřad se společností sankční řízení.

Společnost RailCity Vyšehrad, které objekt nádraží patří, se také dlouho nemohla dohodnout s památkáři. Ti chtěli záruku, že když developer postaví dvě plánované budovy v ­sousedství, tak historickou budovu nenechá dál chátrat. „Samozřejmě se budeme účastnit kontrolních dnů a ­požadovat domluvené postupy,“ slibuje šéf pražských památkářů Jiří Skalický.

Projekt pro majitele připravuje architektonický ateliér Omikron K a jeho šéf Martin Kotík. Odhadované náklady projektu jsou 250 milionů korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Hořící lampy a štamgasti. Deník Metro nahlédl pod ruce dispečerům z Holešovic

vydáno 3. října 2022  16:14

Své dispečerské pracoviště s nepřetržitou službou zprovoznila městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) v holešovické centrále krátce po...  celý článek

Jako led ve Zlíně? Bruslaři z Nikolajky míří do Jinonic. Bronzová, Letňany a Kobra to jistí

vydáno 3. října 2022  6:00

Populární zimní stadion Nikolajka přerušuje minimálně na celou současnou sezonu provoz. Majitelé to zdůvodňují havarijním stavem strojovny i skokovým...  celý článek

Hlídač. I přes deštivé počasí nám posíláte desítky fotografií se zajímavými postřehy z celé Prahy

vydáno 2. října 2022  19:00

Čtenáři deníku Metro jsou jedni z nepodnikavějších. Jak si jinak vysvětlit ty hromady fotografií, o které jste se s námi podělili v rámci naší rubriky...  celý článek

Historický tunel zmizel pod sutí. Za oběť konstrukce nádraží Vysočany však nepadl

vydáno 2. října 2022  16:18

„Posílám poslední zbytky z kamenné valby starého podchodu pod stanicí vlaku Praha-Vysočany,“ píše nám čtenář Jan Dvorský, který za svůj fotoúlovek získává...  celý článek