metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

A to víte, že...? Dopravní podnik oživí vagony metra zajímavostmi

  8:00
Víte, že průměrný řidič ročně počká na 26 tisíc cestujících? Nebo že kdyby se všechny vygony metra seřadily za sebe, vytvořily by frontu dlouhou třináct kilometrů? To všechno a mnohem víc se dozvíte z nové kampaně dopravaního podniku ve vagonech metra.

Další 3 fotografie v galerii
Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra. | foto: DPP

Nová kampaň má za cíl oživit reklamní nosiče ve vozech metra, které nejsou aktuálně osazeny komerční reklamou. Cestující MHD se tak mohou během jízdy mimoděk dozvědět zajímavé údaje o veřejné dopravě v metropoli. Základním motivem kampaně je prezentace zajímavých dat a faktů o dopravních prostředcích pražské MHD, provozovaných linkách nebo dalších činnostech dopravního podniku.

Kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka?

V první fázi kampaně bude využito celkem 20 různých motivů, které budou rovnoměrně rozděleny mezi všechny tři linky pražského metra.Věříme, že cestujícím prostřednictvím této kampaně zpříjemníme jejich jízdu a seznámí se tak se zajímavými čísly, na kterých stojí provoz našich linek a vozidel. I nosiče neobsazené komerční reklamou budou mít svůj obsah,“ uvedla Jana Šmejcká, vedoucí odboru Marketing a komunikace.

Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra.
Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra.

Ukázky plakátů se zajímavostmi

Cestující budou moci zjistit nejen provozní údaje – tedy kolik dopravní podnik provozuje vozidel nebo kolik ročně prodá jízdenek, ale také zajímavosti o provozovaných linkách. Málokdo z cestujících například tuší, kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka nebo jakou maximální rychlost může vyvinout souprava metra. Kampaň také zahrnuje fakta o činnosti dopravce v oblasti společenské odpovědnosti. Lidé se například dozví, kolik odpadu společnost ročně ekologicky zlikviduje nebo jako výši prostředků vynaloží na likvidaci škod po vandalech.

Náklady jsou minimální, dušuje se dopravce

Do budoucna DPP plánuje počet motivů kampaně dále rozšiřovat. Reklamní plochy ve vozech metra tak budou užitečně využity v maximální možné míře. Náklady na kampaň jsou přitom podle mluvčí dopravního podniku minimální. „Využíváme prázdnou plochu a náklady na tisk plakátů jsou zanedbatelné,“ dodává mluvčí Aneta Řehková.

Autor: Robert Oppelt

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek