Nová kampaň má za cíl oživit reklamní nosiče ve vozech metra, které nejsou aktuálně osazeny komerční reklamou. Cestující MHD se tak mohou během jízdy mimoděk dozvědět zajímavé údaje o veřejné dopravě v metropoli. Základním motivem kampaně je prezentace zajímavých dat a faktů o dopravních prostředcích pražské MHD, provozovaných linkách nebo dalších činnostech dopravního podniku.
Kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka?
V první fázi kampaně bude využito celkem 20 různých motivů, které budou rovnoměrně rozděleny mezi všechny tři linky pražského metra. „Věříme, že cestujícím prostřednictvím této kampaně zpříjemníme jejich jízdu a seznámí se tak se zajímavými čísly, na kterých stojí provoz našich linek a vozidel. I nosiče neobsazené komerční reklamou budou mít svůj obsah,“ uvedla Jana Šmejcká, vedoucí odboru Marketing a komunikace.
Ukázky plakátů se zajímavostmi
Cestující budou moci zjistit nejen provozní údaje – tedy kolik dopravní podnik provozuje vozidel nebo kolik ročně prodá jízdenek, ale také zajímavosti o provozovaných linkách. Málokdo z cestujících například tuší, kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka nebo jakou maximální rychlost může vyvinout souprava metra. Kampaň také zahrnuje fakta o činnosti dopravce v oblasti společenské odpovědnosti. Lidé se například dozví, kolik odpadu společnost ročně ekologicky zlikviduje nebo jako výši prostředků vynaloží na likvidaci škod po vandalech.
Náklady jsou minimální, dušuje se dopravce
Do budoucna DPP plánuje počet motivů kampaně dále rozšiřovat. Reklamní plochy ve vozech metra tak budou užitečně využity v maximální možné míře. Náklady na kampaň jsou přitom podle mluvčí dopravního podniku minimální. „Využíváme prázdnou plochu a náklady na tisk plakátů jsou zanedbatelné,“ dodává mluvčí Aneta Řehková.