Zimní ČSA
|
Dávno pryč jsou doby, kdy České aerolinie (ČSA) zajišťovaly pravidelné spoje na většinu světových kontinentů. Od posledních dálkových spojů do New Yorku a Toronta společnost upustila v roce 2009, do těchto destinací tak teď ČSA jen prodávají letenky. Let samotný ale zajišťují jiné společnosti, takzvaní code-share partneři.
Například v zimním období chce společnost posílat letadla do 41 destinací v 30 zemích. Spolu s partnery pak půjde o 68 destinací v 47 zemích. Mluvčí ČSA Hana Hejsková ale odmítá, že by tímto firma jiným aerolinkám vyklízela pole. Code-share je prý součástí plánu proměny, kterou firma začala v roce 2010.
"České aerolinie tak mohly do svého letového řádu zařadit takové destinace, jako je Austrálie, jižní Afrika, Seychelly, Maledivy, a celou řadu dalších,“ uvedla Hejsková. Firma chce také do konce letošního roku zmenšit svou flotilu. Více se pak zaměří na lety do východních destinací, především do Ruska.
"Takový je hlavní koncept páteřní sítě Českých aerolinií, kterou společnost v letošním roce dokončuje," dodává Hana Hejsková. Proč právě země bývalého Sovětského svazu jsou pro ČSA tak důležité? "Protože spoje jsou regulovány bilaterálními dohodami, což znamená nižší konkurenci a tudíž vyšší výnosy," vysvětluje Tomáš Hampl ze serveru o letectví Airways.cz.
Letištěm prošlo méně lidí
|