metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert

Cestování hromadnou dopravou je ode dneška o něco příjemnější. Spoje jedou častěji

  4:52
Pražanů v MHD přibylo. Zkrácení intervalů se prozatím vyhne autobusům. Může za to výluka.
ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Cestování pražskou hromadnou dopravou je ode dneška o něco příjemnější. Metro a tramvaje totiž nově pendlují v kratších intervalech. Od začátku roku totiž až do včerejška platil takzvaný poloprázdninový jízdní řád.

„Metro opět jezdí v těch nejkratších intervalech ve špičkách, tedy každých 150 sekund na lince A, 140 sekund na lince B a 117 sekund na lince C. Tramvaje budou jezdit ve špičkách také častěji. U páteřních linek 9, 17 a 22 se zkracuje interval z pěti na čtyři minuty a u všech ostatních tramvajových linek z poloprázdninových deseti minut na osm minut,“ říká mluvčí organizátora pražské dopravy ROPID Filip Drápal.

Intervaly se až do 27. února nebudou zkracovat autobusům. Důvodem je výluka tramvají na Podolském nábřeží, která potrvá od 1. dubna do 15. května. „Nebylo to tak plánováno, ale má to svůj důvod, který je třeba hledat v Podolí,“ komentuje na Facebooku Drápal.

Zhotovitel Dvoreckého mostu požádal o prodloužení nutné výluky tramvajové trati na Podolském nábřeží z původně očekávaných dvou až tří týdnů na měsíc a půl, tedy do zmiňované poloviny května. Na zajištění náhradní autobusové dopravy za dotčené tramvajové linky tak bude v tomto období každý pracovní den potřeba navíc zhruba dvacítka autobusů a čtyřicítka šoférů.

„Aby řidiči toto navýšení zvládli, potřebují nyní ulevit prodloužením poloprázdninového provozu o zmíněné dva týdny. Jen tak v závěru roku výrazně nepřekročí limity své přesčasové práce a v prosinci, kdy jezdí cestujících nejvíce, se nestane, že by již nemohli za volant usednout,“ komentuje Drápal a dodává: „Je tak výhodnější ponechat mírně prodloužené intervaly na některých linkách a snížit potřebu řidičů teď v únoru, kdy podle přepravních průzkumů využívá pražské autobusy o sto až sto padesát tisíc cestujících každý den méně než na zmíněném konci roku.“

Právě řidiči autobusů jsou ti, kteří musí pravidelně při mimořádnostech a opravách drážní infrastruktury pomáhat ostatním, ať už jde o výluky metra, nebo tramvají. V systému Pražské integrované dopravy jsou tak podle Drápala nepostradatelní, a proto je třeba s jejich silami i pracovními hodinami hospodařit co možná nejlépe. „Bez nich by se nám všem cestovalo hůře mnohem častěji,“ uzavírá Drápal.

Kvůli mostu

  • Autobusy jezdí méně kvůli výluce tramvají způsobené stavbou Dvoreckého mostu. Nešťastně to vyšlo i s prázdninami.
  • Jak na svém Facebooku upozornil sám organizátor dopravy Ropid, minulý týden měla prázdniny Praha 6 až 10, zbytek bude mít až od 13. do 19. března. Kdyby prázdniny letos vyšly na následující dva týdny, mohlo to provozu citelně ulevit.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Co krok, to dopravní značka či tabulka se zákazem. Česko se „výhrůžkami“ jenom hemží

vydáno 29. dubna 2024  11:59

Možná si ještě vybavíte pražskou „aféru“, kdy strážníci vykazovali ze svahů Petřína sáňkující děti. Aby pak udělalo město výjimku, když nechalo drobotinu...  celý článek

Umělá inteligence by se ráda stala psychoterapeutem. Opravdu dokáže pomoci?

vydáno 29. dubna 2024  5:53

Textů o AI jste už určitě četli mnoho. Umělá inteligence se snaží rozvíjet doslova v každém oboru. Jistě už jste slyšeli o AI v soudnictví, v IT...  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek