metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 23 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Cestu z Dejvic na Smíchov tunelem otestují figuranti

  15:51
Ve Strahovském tunelu se bude o některém z následujících víkendů za plného provozu evakuovat autobus plný cestujících. Půjde o společnou akci magistrátu a dopravního podniku, která zde plánuje s pomocí figurantů a školených expertů prověřit, zda by pod Strahovem mohla v budoucnu pravidelně jezdit autobusová linka.
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek v diskusním pořadu Rozstřel. (14. prosince 2017) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

„Než rada finálně rozhodne o zavedení linky, musí se prověřit, že jsme ve finále schopni vyvést lidi bezpečně z tunelu,“ říká náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Tunelem by měla v první fázi jezdit nejprve autobusová linka číslo 126 ze Smíchova na Hradčanskou. Kdy by však mohla reálně vyjet, město zatím nerozhodlo.

„Dotčené městské části, Praha 5 a 6, zatím naši snahu kvitovaly s povděkem,“ dodává Dolínek. V budoucnu má být linka prodloužena až na Prahu 8. To jsou však podle předsedy magistrátního výboru pro dopravu Martina Stropnického zatím jen plány do budoucna. „Jsme teprve v půlce,“ doplňuje Stropnický.

Důvodem, proč vedení města zavedení autobusů ve Strahovském tunelu zvažuje, je nynější a budoucí uzavření vestibulů metra B a také výluky tramvají.

O zavedení spojů projíždějících tunely městského okruhu se mluví již delší čas. Pokud rada a zastupitelstvo schválí linku vedenou pod Strahovem, uskuteční se podle Dolínka později v tunelech Blanky stejná cvičení, jaká jsou v plánu ve Strahovském tunelu.

Městská hromadná doprava pod Strahovem i v Blance

  • Cestování ze Smíchova do Dejvic by se s novou „tunelovou“ linkou zrychlilo asi o devět a půl minuty.
  • Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, navrhla pro Prahu tři různé varianty, které by přicházely reálně v úvahu. Ve všech třech případech se počítá s desetiminutovým intervalem ráno a patnáctiminutovým dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6 do 20 hodin.
  • Náklady ve zkušebním provozu jsou spočítány na 1,4 milionu, roční pak na 10 milionů korun.
  • V první fázi by autobus jezdil pouze mezi pátou a šestou městskou částí. Následně bude Praha s Ropidem a dopravním podnikem jednat o prodloužení spoje do tunelového komplexu Blanka a dále na Prahu 8.
  • Z Dejvic trvá cesta autem na Prosek asi 10 minut, MHD zabere asi půl hodiny. Řada Pražanů tak dle statistik volí pohodlnější a rychlejší variantu.
  • Autobus, jenž by stejnou cestu ujel za 15 až 20 minut, by mohl řadu lidí přesvědčit, aby své auto nechali doma.
  • Vpustit MHD do tunelů Pražského okruhu v minulosti zástupci Ropid odmítali. Podle původních plánů města přitom měly autobusy jezdit například Blankou hned po jejím otevření. Ukázalo se však, že by byl jejich provoz pro město až příliš nákladný.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek