metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 19 °C

Úterý 8. října 2024. Svátek má Věra

Čím dojet z metropole na letiště? Ve hře jsou dvě možnosti

  17:41
Praha testuje, kolik cestujících pojmou nejdelší pražské autobusy.
Studenti si stěžovali, že mají málo spolužaček. | foto: MAFRA

S přibývajícími spolužáky se uvnitř autobusu cítili studenti poněkud stísněně. „Pošlete nám sem alespoň ňáký holky,“ úpěl jeden z nich, když koordinátor zavelel napěchovat do vozu posledních sedm lidí. Pracovníci dopravního podniku včera testovali kapacitu dvou typů autobusů, které by mohly jezdit na trase z letiště v Ruzyni na Veleslavín.

V prostorách svých ústředních dílen v Praze 10 proto nahnali dovnitř stovky studentů dopravní školy. „Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince číslo 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik minulý týden vyslal na trasu z letiště na Veleslavín nový jednadvacet metrů dlouhý autobus Mercedes Benz. Zahájil tak druhou oficiální zkoušku. Už předtím na stejné lince testoval ještě o čtyři metry delší typ autobusu belgického výrobce Van Hool. Po čtyřměsíčních testech se má dopravce rozhodnout, který typ více vyhovuje jeho požadavkům.

Podle technických parametrů má Van Hool, jenž je zároveň nejdelším autobusem, který kdy brázdil české silnice, pojmout přesně 181 cestujících. Mercedes je na tom papírově lépe, podle výrobce se do něj vejde až 190 lidí.

Kapacitu míst ve svých dopravních prostředcích už DPP s pomocí studentů testoval. Zkoušky probíhaly v areálu jeho ústředních dílen nebo ve Vozovně Motol, kde se nachází i dopravní průmyslová škola. „Vždycky nás tam napěchovali jako dobytek. Pak není divu, že když to šlo, schovávali jsme se za rohem,“ vzpomíná bývalý student motolské dopravky Petr Koblížek.

Dopravní podnik provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady na provoz autobusů činí ročně přibližně čtyři miliardy korun.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Wim Hof nemá žádnou metodu. A pokud myslíte, že ano, tak mi ji ukažte, tvrdí otužilec Mattuš

vydáno 8. října 2024  18:00

Wim Hof, popularizátor otužování a uctívaný guru, má problém. Vyplavalo na něj nařčení z násilností. Deník Metro oslovil muže, který má do zákulisí...  celý článek

Konec polyesteru. Dopravní podnik testuje mezi Pražany nové vylepšené uniformy

vydáno 8. října 2024  16:00

Zaměstnanci pražského dopravního podniku nafasovali zkušební sady nových uniforem. Proč na nich převládá modrá barva? Řidičky a řidiči autobusů a...  celý článek

Senioři a virtuální realita? Díky ní mohou být jeden den v Itálii, druhý na Tenerife

vydáno 8. října 2024  13:00

Možná spojení moderních technologií a seniorů může znít poněkud nevšedně, společnost Kaleido se ale tento stereotyp snaží bořit každým dnem. Firma využívá...  celý článek

Co s načatým životem? Budeme totiž žít o dvacet let déle než naši předci

vydáno 8. října 2024  5:00

Co lze stihnout za jeden lidský věk? Někdo říká, že záleží na intenzitě, jiný, že záleží na tom, kolik roků tady jsme. V letech 2015 až 2016 se dožilo v...  celý článek