„Mohl byste laskavě uhnout!“ utrhuje se na mě krátce po mém nástupu na eskalátor v dolní části stanice metra Anděl muž středního věku v kožené bundě. Ochotně uhýbám vpravo, jak je většina Pražanů zvyklá.
Vzápětí se vracím vlevo, kde bych měl vyrovnat opotřebení drah, řetězů a ložisek pohyblivých schodů.
Tím ale matu mladíka s batohem, který mě po krátkém čekání obchází zprava. „No tohle,“ procedí mezi zuby.
V přepravních podmínkách nic o stání vpravo nebo vlevo nenajdete. Pražané zdá se vědí, že se má na eskalátorech v metru stát vpravo, a přes to vlak nejede.
Někteří si asi ještě pamatují samolepky, které před několika lety na každém eskalátoru ke stání vpravo cestující vyzývaly.
Je to rychlejší
|
Zatímco jedni si pochvalují ukázněnost Pražanů, kteří jsou k sobě v metru ohleduplní jako málokde v cizině, druzí se bojí, že dopravním podnikem posvěcené stání na obou stranách není to pravé ořechové.
„Dopravní podnik měl dost času najít řešení a posílit vodicí kolejnice a řetěz na pravé straně. Žádným nařízením to dopravní podnik stejně nezmění,“ míní čtenář Jan Hrzan, který jezdí metrem každý den.
Dopravní podnik je podle svého mluvčího Jiřího Štábla rád, že se na téma eskalátorů rozbíhá diskuse. Jízda na eskalátorech také vlevo je podle něj zatím ve fázi nápadu.
Chůze vpravoZrušení nepsaného pravidla čtenáře baví i zlobí.
|
Je rozumné, aby se na eskalátorech v metru stálo vpravo i vlevo?
Podívejte se, jak to vypadá v nejvytíženější stanici metra, na I. P. Pavlova:
11. prosince 2015 |