"Jsme lumpové, máme z vás legraci a vy nás budete volit, protože jste chudí a hloupí," stojí na přelepce na billboardu, ze kterého se usmívá lídr ODS Miroslava Němcová. Libereckého lídra ANO a bývalého novináře Martina Komárka zase zesměšňují plakáty "Ano. Bylo líp. Gottwald také makal." Ke strhávání, polepování nebo jinému "vylepšování" oficiálních plakátů stran dochází také před letošními volbami. Ale nijak masově.
Napadají se i politici uvnitř jedné strany
"Stane se to, ale je to naprosto minoritní věc. Pokud je plakát strhnutý nebo poškozený, automaticky ho pro nás obnovuje agentura," říká mluvčí zemanovců Vladimír Kruliš. Že nejde o žádný masový jev, potvrzují také další oslovené strany. Podle politologa Jana Kubáčka je to také tím, že na billboardech teď nejsou kandidáti, kteří by vzbuzovali vášně a chuť je ničit, jak tomu bylo třeba v případě Jiřího Paroubka.
Přesto má letošní antikampaň jednu zvláštnost. "V minulosti dělaly strany tažení proti sobě, teď vedou souboj příznivci jednotlivých kandidátů jedné strany," říká Kubáček. Takovým příkladem by mohly být nedávné antibillboardy "dvojky" sociálních demokratů Michala Haška s nápisem: "Kecal. Lenoch. Nevěrník."
Pošlete nám fotoVíte o "vylepšených" billboardech? Posílejte nám jejich fotky přes formulář nebo na mail mms@metro.cz a možná se dočkáte i odměny. |