Jak vznikl nápad na tuto linku?
Nápad vzešel od náměstka primátorky Petra Dolínka v reakci na ubývající počty vozů T3. Následně se toho chopil Ropid a myšlenku dopravně rozpracoval, po schválení rozpočtu na rok 2017 bylo jasné, že město projekt myslí vážně. V ten moment započaly práce na přípravě vozového parku a zastávek v dopravním podniku.
Bude to další historická linka, nebo bude mít i dopravní význam?
Protože kopíruje linku 22, tak bude mít i značný dopravní význam, zejména o víkendech v letní sezoně. Jako jediná bude pravidelně obsluhovat zastávky Zvonařka, kam se dosud jezdilo téměř 113 let pouze příležitostně.
Jaký bude mít interval? Budou jezdit jen v sezoně, nebo celý rok?
Provoz je navržen na každý den v roce v základním intervalu 30 minut. O letních volných dnech však bude zkrácen na polovinu.
Tatra T3
|
Na jiných linkách už tramvaje T3 jezdit nebudou?
Od soboty 25. března již nebudeme plánovat vozy T3SU a T3M, tedy takzvané ceduláky, na běžné linky. Nebereme to však jako úplné dogma, takže nějaké mimořádné operativní vypravení ještě občas může nastat...
Tyhle vozy mají cestující spojené s červenošedými laminátovými sedačkami, najdeme je ve všech?
Ano, všechny vozy na lince 23 budou mít klasické dvoubarevné laminátové sedačky. Tyto sedačky budou i nadále k vidění v osmnácti vozech T3M2-DVC, které nadále budou vypravovány na běžné linky. Ty ale již mají elektronické zobrazovače čísla linek.
Na sobotu chystáte tramvajový průvod, co všechno lidé uvidí, bude možné se některým z vozů i svézt?
Ze smyčky Královka na Dlabačově bude možno se po desáté hodině svézt řadou vozů T3 v nejrůznějších modifikacích, přičemž jízda skončí ve vozovně Střešovice – v Muzeu MHD. Další zastávky bude průvod projíždět, je tedy třeba vyrazit jedině z Královky. V čele průvodu bude nejstarší zachovalá „té-trojka“, vůz ev. číslo 6102. Ten mimochodem nemá sedačky laminátové, ale veliké koženkové.