Pražský dopravní podnik nejprve tajil detaily ohledně příjezdu retrotramvaje do hlavního města, aby následně kloubovou tramvaj krátce po Novém roce vyslal na zkušební jízdy a takzvanou technicko-bezpečnostní zkoušku s přední maskou zahalenou do černého igelitu.
„Co se týče oficiálního představení retrotramvaje, zatím víme jen to, že to uděláme ve Střešovicích ve spolupráci s Muzeem MHD, ale teprve ladíme program,“ říká šéf komunikace podniku Daniel Šabík a dodává, že dvoučlánková tramvaj se dostane do ostrého provozu někdy v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku. V kuloárech se nyní hovoří o tom, že na oficiální představení Tatry K2 dojde v prvních únorových dnech. Fanoušci hromadné dopravy, takzvaní šotoušové, však do té doby nehodlají čekat. A tak tramvaj stopují a fotí při zkušebních jízdách, kde a kdy to jen jde. Hned v prvních dnech letošního roku se to poštěstilo například fandům z facebookové skupiny Mobilní tabla.
„Hned první pracovní den nového roku 2023 přinesl na kolejích hlavního města senzaci,“ komentovali fandové začátkem minulého týdne. Originální kousek se povedl také Romanu Hlochovi, který stojí za oblíbenou fandovskou facebookovou skupinou Tramvaje v České republice (TVČR). Před pár dny zde vyvěsil fotografii několika tramvají včetně historické K2 stojících ve smyčce Královka. Tramvaj K2 ale byla zachycena „odhalená“, bez krycího igelitu. Hloch také žertoval, že se omlouvá za kvalitu snímku, protože všude okolo létal nějaký černý igelit a lovila ho parta chlapíků. Šlo o fanouškovský humor.
„Rozhodl jsem se v rámci stránky TVČR zveřejnit mnou zpracovanou fotomontáž tramvaje K2 bez oné černé plachty na čele. Tramvaj bez maskování jsem ale v příspěvku textem absolutně ignoroval. Protože ona je bez té plachty vlastně míň zajímavá než například pražské retrotramvaje T2,“ komentuje pro Metro Hloch. Dvoučlánkové tramvaje K2 jezdily v Praze jen v rámci výrobních zkoušek v letech 1965 a 1966, a to v režimu bez cestujících. Nikdy oficiálně nebyly součástí vozového parku dopravního podniku.