Expozice připomíná malířovy kontakty s česky i německy mluvícími osobnostmi tuzemské kulturní scény. Podle kurátorů představuje jeho spolupráci s českou divadelní avantgardní scénou.
Kokoschkova výstava vznikla ve spolupráci s Kunstforem v Regensburgu, kde se konala loni. Podle Fajta je však pražská výstava větší, je v ní více akcentován pražský kontext Kokoschkova díla, zahrnuje více autorových děl souvisejících s Prahou a ve spolupráci s Památníkem národního písemnictví jsou na výstavě poprvé zmíněny spolupráce Oskara Kokoschky s Osvobozeným divadlem Voskovce a Wericha či s Divadlem E. F. Buriana.
Kokoschka maloval i pro výzdobu Loosovy vily
Výstava také obecně připomene atmosféru první republiky, umělecká díla doplňují fotografie z Kokoschkova čtyřletého pražského pobytu, portréty s jeho ženou Oldou, s galeristou Hugo Feiglem a některými osobnostmi dané doby. Kokoschkovy pražské veduty z českých veřejných sbírkách doplňují zápůjčky tuzemských sběratelů i zahraničních institucí.
Ve sbírkách galerie je obraz Praha - Karlův most, který již krátce po jeho dokončení od galeristy Feigla koupila Moderní galerie, jež se považuje za předchůdkyni Národní galerie. Obraz Pohled od Kramářovy vily záhy po jeho vzniku koupil podnikatel František Müller do své nové vily od Adolfa Loose ve Střešovicích. Loos se s Kokoschkou přátelil a z umístění svého obrazu v jeho vile měl radost, jak dokládá zápis v knize hostů. Galerie obraz koupila od dědiců v roce 1969.
Malíř navštívil metropoli kvůli Masarykovi
Kokoschka přijel do Prahy v roce 1934, jeho pobyt v předválečném Československu pro něj znamenal velký obrat v životě. Plánoval původně kratší cestu kvůli portrétu Tomáše Garrigua Masaryka, prezidentův zdravotní stav a vývoj politické situace ale jeho tuzemský pobyt prodloužily. Masarykův alegorický portrét, v němž prezidenta obklopují reformní pedagog a biskup Jednoty bratrské Jan Amos Komenský, umučený církevní reformátor Jan Hus a kulisa Hradčan, se ne zcela známou cestou dostal do Pittsburghu, odkud ho zapůjčilo Carnegie Museum od Art.
Kontext českého umění na výstavě doplňují díla Bedřicha Feigla, Willy Nowaka, Vincence Makovského, Emila Filly, Františka Janouška, Josefa Čapka, ale i umělců v československé emigraci Johna Heratfielda nebo Johannese Wüstena.
Šestici nových výstav doplňují kresby Stanislava Kolíbala, rekonstrukce ateliéru Zbyňka Sekala, repríza české expozice na loňském 14. bienále architektury, otevření nového prostoru, který se bude věnovat filmu a videu, a projektu Introducing zaměřeného na nejmladší generaci. Program, který od dnešního dne galerie představuje, již vznikal pod vedením nového ředitele galerie Jiřího Fajta.