"Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem," uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.
Zpozdí se desetina autobusů a tramvají
Počítačové měření ukázalo, že v prvním čtvrtletí letošního roku přijelo včas 98,5 % spojů metra, 90,4 % tramvají a 88,4 % autobusů. Největší zlepšení zanamenali autobusy, kde se přesnost zvýšila o tři procenta.
Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.