Zadání znělo natočit a odevzdat za pouhých 48 hodin film v délce do sedmi minut, ve kterém se musí objevit motiv brambory, zaznít hláška "Probuď v sobě Fénixe" a objevit se postava futuristy Jana Orákla. Že je to šílený úkol, o tom ví filmaři, kteří se v říjnu soutěže v Praze zúčastnili. Snímek "Kašlu na to", který pojednává o úmyslu hlavního hrdiny zastřelit se, protože se mu hroutí život, ale nakonec omylem zastřelí svého kamaráda, natočil tým brněnských filmařů Little Cube. Jejich snímek se pak v březnu příštího roku na festivalu Filmapalooza v New Orleans utká s těmi nejlepšími filmy z celého světa. A jak vypadalo natáčení? Nejen o tom se Metro bavilo s režisérem Janem Kolářem.
Little Cube se zabývá točením propagačních spotů, hudebních videí i filmů. Co vás osobně baví dělat nejvíce a s čím je nejvíce práce?
Osobně mě baví nejvíce točení filmů, dokud jsem na škole, mám tvůrčí svobodu a zároveň mohu stále doplňovat portfolio. Ale zároveň to dává i nejvíce práce. Od námětu k výslednému dílu vede dlouhá cesta.
Odmítáte některé zakázky a pokud ano, z jakých důvodů?
Když už se odmítne nějaká zakázka, tak hlavně z důvodu finanční neshody a nedostatku času. Každopádně se snažíme točit co nejvíce, protože každým projektem máme nové a nové zkušenosti.
Jaká byla vaše nejcennější filmařská zkušenost?
Já doufám, že ty nejcennější zkušenosti mě teprve čekají, každopádně si vážím všech a paradoxně hlavně těch špatných, protože ty vás nejvíc naučí.
Studujete režii i scenáristiku. Kam až byste to chtěl dotáhnout, co je vaší vysněnou metou?
Pro každého člověka, co se zabývá audiovizuální tvorbou je jasný vrchol točit filmy, které zhlédnou miliony lidí. Ale já budu spokojený, když se tahle zábava stane mým zaměstnáním.
Pokud jde o filmový festival 48 Hours Project, z čího popudu jste do této soutěže šli?
Této soutěže se účastníme z mnoha důvodů, ale hlavně z toho, že nás to donutí pracovat pod velkým tlakem, s omezenými možnostmi a časem. Je to výtečná možnost, jak se zase o krůček zlepšit.
Můžete uvést, jaké byly nejtěžší okamžiky během natáčení, kdy film musel být hotov během 48 hodin?
Těžkých okamžiků bylo mnoho! Ono napsat, natočit a sestříhat celý film beze spánku, to je jízda sama o sobě. Ale podle mě je nejtěžší hned ten první krok - dobrý námět, kterému věří celý tým a to se nám naštěstí povedlo.