Podle místostarosty Prahy 1 Daniela Hodka je právě první městská část tímto druhém reklamy postižena nejvíce. "Černá reklama je svým sdělením zaměřena především na zahraniční turisty, z nichž 99 procent během svého pobytu projde Prahou 1," uvedl Hodek. Nepovolená reklama podle něj reaguje nejen na aktuální roční dobu, ale i na dny v týdnu v souvislosti s turistickými turnusy a na předpokládaný pohyb cílových skupin. V centru města je přitom zakázána veškerá reklama šířená letáky, vizitkami a plakáty, které nejsou umístěny na městském mobiliáři.
Reklama není vůbec nahodilá
Letáky s nabídkou erotických klubů jsou například nejčastěji v blízkosti nonstop otevřených fast food restaurací, tiskoviny lákající na koncerty vážné hudby jsou dominantou Královské cesty a Starého Města a nabídka krátkodobého pronajmu bytů či jazykových kurzů vévodí okolí zastávek městské hromadné dopravy. Výlep tak poškozuje hned několik institucí. Kromě radnice jej musí odstraňovat správce veřejného osvětlení, Technická správa komunikací hlavního města Prahy, které patří svislé dopravní značky, a Dopravní podnik hlavního města Prahy. Své reklamní tabule samy hlídají a čistí také reklamní agentury.
Od 20. dubna území Prahy 1 monitorují až tři pracovníci, kteří případnou nepovolenou reklamu odstraňují. Měsíčně radnici tato služba stojí asi 9000 korun, ročně tedy přes 100 tisíc. Podle radnice jsou tyto prostředky v porovnání s efektivitou služby zanedbatelné.