Systém funguje na principu animace. Jednotlivé obrazovky staticky zobrazují vždy jen příslušnou část sdělení, respektive obrazu, který díky jízdě vlakové soupravy za určité rychlosti a setrvačnosti lidského oka vytváří dojem plynulého obrazu nebo videa. Zobrazovací systém tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů. Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 km/h, aby došlo k vytvoření plynulého obrazu. Pokud vlak pojede pomaleji, animace se nespustí.
Další novinka je od tohoto týdne vidět ve stanici Zličín, kde byl k ročním testům nainstalován modul NASD (nástupištní stěna a dveře – pozn. redakce). Ten zahrnuje automatické dveře, které se otevřou jen při příjezdu soupravy. Testování modulu je v plánu brzy. Modul nejprve pokryje polovinu jednoho vagonu ve směru do centra. V případě, že se osvědčí, dojde k instalaci po celé délce nástupiště.
Animace v oknech- Nový reklamně-informační systém je nainstalován zatím pouze na lince A v tunelu mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka. Celkem je v pražském metru vytipováno 36 tunelů, které splňují technické parametry (např. míra zakřivení, stoupání, klesání apod.) pro další instalace. V průběhu příštího roku by se nový zobrazovací systém mohl objevit v tunelech na lince A v úsecích Náměstí Míru – Můstek, na lince B pak v úsecích Smíchovské nádraží – Národní třída a Náměstí Republiky – Invalidovna. Instalace systému v jednom tunelu trvá zhruba dva měsíce a probíhá pouze během noční provozní výluky. Smlouva na pronájem ploch ve vybraných tunelech mezi DPP a EUDI platí do roku 2030 s možností prodloužení o pět let.
- První sdělení začne nový reklamně-informační systém promítat v průběhu tohoto týdne. Jedním z nich bude tento pátek, na státní svátek, vizuální připomínka událostí ze 17. listopadu 1989 ve spolupráci s Pamětí národa. Od 1. prosince se pak začnou zobrazovat první reklamní kampaně.
- Zobrazovací systém tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů. Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 km/h, aby došlo k vytvoření plynulého obrazu.
- S obdobným systémem se cestující mohou setkat v celé řadě evropských podzemních drah, například v Barceloně, Madridu, Římě, Curychu nebo v Rotterdamu.
|