Deník Metro shrnuje největší zajímavosti o tomhle unikátu, jenž poprvé svezl před pár dny své první cestující i v Bratislavě.
Dvě harmoniky
Tříčlánkové vozidlo Solaris Škoda 38Tr má v budoucnu pendlovat na trolejbusové lince od stanice metra Nádraží Veleslavín na letiště. Trolejbusy de facto nahradí současnou autobusovou linku 119. Kapacita trolejbusu je 179 cestujících, z toho 54 z nich může sedět. Vozidlo má také kvůli své úctyhodné délce celkem dvě harmoniky. Zajímavosti je také poslední náprava, která je otočná a je možné ji na dálku řídit počítačem.
19 dalších „kamarádů“
Dopravní podnik má objednáno celkem dvacet vozů. Trolejbusy budou takzvaně parciální, tedy schopné ujet část trasy na baterii bez energie z trakčního vedení. Celá trasa linky je pak dlouhá devatenáct kilometrů, pod trolejovým vedením pojede přibližně jedenáct kilometrů. Zbytek trolejbus zvládne na baterie.
Dva trolejbusy vedle sebe
Viděli jste někdy jet dva trolejbusy vedle sebe? V Praze se vám to může brzy splnit. V rámci aktuálně budované trolejbusové tratě pro tento typ trolejbusu se totiž na Evropské objeví zmiňovaná unikátní zajímavost. Nad silnicí povedou v každém směru čtyři troleje, tedy dvě jízdní stopy. Jen jedna bude určena pro pravidelné projíždění vozů. Druhá jízdní stopa bude sloužit jako posilovací trolejové vedení, ale bude možné ji také využít pro jízdu trolejbusu. Fakticky tak v tomto úseku, jak už bylo zmíněno, budou moct jet dva trolejbusy vedle sebe.
Testování na Palmovce
První mega trolejbusy pro Prahu chce dopravní podnik testovat na již zprovozněné trolejbusové trati z Palmovky do Čakovic. Z dříve zveřejněných informací vyplývá, že bude toto testování zahájeno do konce tohoto roku. Další zajímavosti se zájemci mohou dozvědět dnes odpoledne ve 12.30 na zmiňovaném Czechbusu.