Železniční most mezi stanicemi Krč a Radotín bude mít zhruba za rok dvě koleje. Rekonstrukci Branického mostu zvaného most Inteligence zahájila Správa železnic již v létě. Až nyní se ale výrazněji dotýká řidičů projíždějících pod ním. Od 20. října totiž na přemostění již nependlují vlaky. Dělníci se navíc pustili do oprav mostních oblouků. V důsledku toho je zde postavené lešení, které zasahuje do vozovky. Řidiči jedoucí směrem z Prahy mají sice k dispozici dva standardní pruhy, jeden z nich je však veden protisměrem. Směrem do Prahy zmiňované opatření zdržuje hlavně autobusy. Ty přišly na úkor stavby, respektive prostisměrně projíždějících vozů, o část buspruhu. Ve špičce se tak při proplétání v kolonách dělají řidičům vrásky na čele.
Výstavbu celé skupiny protihlukových stěn v celkové délce 283 a půl metru realizuje o kousek dál podél Strakonické TSK. Děje se tak vpravo ve směru na Zbraslav a v prostoru křížení s ulicí Dostihová. Těsně před závodištěm. Zajímavostí je, že bude část z nich umístěna v záplavovém území, a proto jsou některé současně navrženy jako zvedací. Při povodni tak nebudou tvořit bariéru.
„Smyslem výstavby je především snížení hlukové zátěže chráněných venkovních ploch obytných budov. Na komunikaci jsou ve směru z centra zachovány dva jízdní pruhy. V první etapě se ruší autobusová zastávka Dostihová ve směru z centra. V druhé se tato zastávka obnoví, ale v trochu odlišné poloze oproti původní,“ uvádí TSK na svém Facebooku. Začátkem příštího roku se situace řidičům zkomplikuje. „Pro osobní dopravu bude vedena objízdná trasa ulicemi Radotínská, Přeštínská a Výpadová,“ dodává správa komunikací.
Ze Strakonické má u Zbraslavi také již brzy zmizet omezení rychlosti na padesátku. Na hlavním tahu na Příbram se totiž již v zimě začne budovat nový podchod. Ten má nahradit nebezpečný přechod, kvůli kterému musela auta na výpadovce u Zbraslavi zpomalovat nebo úplně zastavovat.
Pražští radní přitom schválili výběr dodavatele projektové dokumentace, která má v budoucnu vést k vybudování podchodu mezi ulicemi Lesáků a Za Dálnicí v městské části Praha-Zbraslav, a to již v květnu 2020. Stavět se původně mělo na přelomu roku 2021 a 2022, a to i přestože předchozí vedení metropole možnost zbudování podchodu vylučovalo. “Nejprve jsme se ale museli vypořádat s výkupy řady pozemků a během stavebního řízení také s odvoláními. Letos na jaře jsme ale získali pravomocné stavební povolení a vypsali soutěž na zhotovitele,“ říká bývalý náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.