metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
6. Škoda 15T ForCity | foto: Škoda Transportation

Obyvatelé Prahy 6 nesouhlasí s prodloužením tramvají na Dědinu

  13:17
Prodloužení tramvajové tratě na sídliště Dědina ze zastávky Divoká Šárka se nelíbí lidem na Praze 6. ČTK to zjistila ze závěrů posuzování plánu v rámci řízení EIA, který hodnotí vliv stavby na životní prostředí a zdraví lidí. Lidem vadí nové křižovatky a úbytek parkovacích míst. Podle závěru EIA nemá provoz tramvají vliv na čistotu ovzduší, bude ale zdrojem hluku.

Stavbu plánuje magistrát. Prodloužená tramvajová trať má vést od smyčky Divoká Šárka krátce ulicí Evropská, dále ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a ukončena má být obratištěm u křižovatky ulic Drnovská - Dědinská. "Nesouhlas se záměrem či přímý požadavek posuzovat záměr podle zákona je obsažen ve všech vyjádřeních veřejnosti," píše se v dokumentu.

Přibude křižovatek i hluku

Podle obyvatel představuje návrh necitlivý zásah do okolí ulic U Silnice, Navigátorů a Pod Cihelnou. Záměru vytýkají, že ubudou parkovací místa. Problematické je podle lidí i zaslepení ulice Vlastina pro osobní automobily a vznik dvou nových světelných křižovatek v ulici nebo výstavba propojení od křižovatky ulic Navigátorů a Letecká směrem na Evropskou.

Výhrady k projektu mají i úředníci, kteří jej posuzovali v rámci EIA. "Vlastní provoz tramvajové trati nepředstavuje žádný zdroj znečištění ovzduší, záměr však bude zdrojem hluku," píše se v materiálu. Kromě stavby trati se změní dopravní režim v oblasti a samotná výstavba ovlivní kvalitu ovzduší a způsobí hluk. "Příslušný úřad proto považuje za nezbytné podrobně zhodnotit vlivy na ovzduší, akustickou situaci a z toho vyplývající vlivy na veřejné zdraví. Patřičnou pozornost je třeba taktéž věnovat vibracím," píší úředníci magistrátního odboru životního prostředí, kteří materiál vypracovali.

Nová trať má měřit 2,1 kilometru

Součástí stavby nové trati je rekonstrukce té nynější na Evropské mezi smyčkou Divoká Šárka a samotnou stavbou. Novostavba tramvajové trati má měřit 2,1 kilometru, délka rekonstruovaného úseku je 270 metrů. Trať má mít pět párů nových bezbariérových zastávek. Pracovní názvy zastávek jsou Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Trať by měla být dokončená a zprovozněná v srpnu 2016. V návaznosti na rozšíření tramvajové dopravy bude redukována doprava autobusy. Cena nové trati v dokumentu není uvedena.

Komentáře

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek