"Stačí na kruhovém objezdu kroužit tak dlouho, že to tam dopravu zkrátka omezí. A můžeme v tom vytrvat několik týdnů," uvedl Kořen. Výzvy k radikálním krokům podle něj zaznívají od říčanských zastupitelů. Blokáda může mít podle Kořena fatální následky a ovlivnit dopravu až v Praze Ruzyni.
Praha bez kamionů? Krásná, ale nereálná myšlenka
O zákazu vjezdu kamionů do Prahy minulý týden rozhodli pražští zastupitelé. O záměru město ještě musí jednat s příslušnými úřady. Omezení by mělo pomoci třeba lidem ze Spořilova, kteří si na kamiony stěžují. Do Říčan by se podle Kořena v takovém případě svedla veškerá tranzitní doprava mezi Plzní a Brnem na straně jedné a Hradcem Králové a Mladou Boleslaví či Teplicemi na straně druhé. Ve městě by se de facto najednou protnuly dálnice D1, D5, D8, D11 a rychlostní komunikace R4, R7 a R10. Kamiony by sjížděly z šestiproudých silnic do ulic mezi rodinnými domy a do těsné blízkosti základní školy.
Starosta připomněl, že už nyní kvůli nedokončenému Pražskému okruhu městem denně projede 3000 kamionů. K nim by podle jeho odhadu přibylo dalších 11 tisíc nákladních aut, což by kapacita říčanských komunikací ani nezvládla. "Znamenalo by to kolaps, aniž bychom dělali jakoukoli blokádu," podotkl starosta. Zákaz vjezdu kamionů do Prahy kritizuje i Středočeský kraj.
Strážníci budou řidiče kamionů šikanovat
První opatření, kterým chce říčanská radnice přibrzdit tranzitní dopravu, přijde ještě předtím, než začne případný zákaz vjezdu kamionů do Prahy platit. "V polovině dubna zahájí městská policie program nulové tolerance zaměřený na tranzitní kamiony. Strážníci zastaví každý kamion, který překročí rychlost byť o jeden jediný kilometr za hodinu," uvedl velitel říčanských strážníků Václav Řezáč.