Předseda ÚOHS Petr Rafaj dnes řekl, že stavba Trojského mostu byla realizována ve zcela jiné podobě a podle zcela jiného architektonického návrhu, než jaký byl obsahem původní zadávací dokumentace na veřejnou zakázku. „Vybraný uchazeč tak pro zadavatele provedl stavební práce, které nebyly zadány v řádném zadávacím řízení dle zákona o veřejných zakázkách,“ uvedl Rafaj.
Praha měla podle serevru iHned.cz ještě za éry primátora Pavla Béma z ODS upravit zadávací řízení. To se nestalo a magistrát hlavního města zaplatil kvůli vícepracem za stavbu mostu 1,3 miliardy korun. Původně měl stát méně než půl miliardy. ÚOHS podle serveru prověřuje i ostatní práce na tunelu Blanka. I tam dodavatelé dělali vícepráce, které stavbu prodražily o mnoho miliard.
Tunel Blanka se prodražil minimálně o šest miliard
Už bývalá rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nyní nestraník, v klubu TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl naprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také vyvolala arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.
Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.