Vedení města se už řadu měsíců zatím neúspěšně zabývá tím, jak s projektem naložit dál. Vázáno je údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. Část smluv vypršela v dubnu a provoz karet je ohrožen. Praha tvrdí, že se snaží s EMS vyjednat odkup práv a problematický projekt provozovat sama. Firma údajně žádala 500 milionů korun, což město považuje za nepřijatelné. EMS ale uvedla, že chtěla 370 milionů. Cenu považuje za seriózní a přiměřenou.
Podle nového návrhu, který dnes předložila EMS, by Praha celou částku platit nemusela. EMS nabízí, že sežene investory, kteří by zaplatili další rozvoj karty. O výdělek by se pak všechny strany dělily.
Praha může nahradit končící Opencard papírovými kupony
Praha má již od noci připravenu krizovou variantu, podle níž by do 14 dní od pokynu rady mohla začít místo Opencard vydávat papírové průkazky a kupony. Průkazky by měli dostat cestující, kterým skončí platnost Opencard, a také noví žadatelé o jízdní doklad. Ostatní by zatím dál jezdili na Opencard. Praha se tak připravuje na možnost, že se s vlastníkem práv k systému Opencard, firmou eMoneyServices, nedohodne na další spolupráci. Dnes v noci však dojednali, že firma zaručí provoz karet do konce června. Metropole ale musí začít platit dluhy.
Ještě v nočních hodinách se ale radní sešli se zástupci EMS a dojednali odklad konce Opencard do konce měsíce. Odkládá se tak i tisk papírových kuponů. Podmínkou ale je, že město zaplatí část svých závazků vůči EMS, a sice 30 milionů korun, které dluží za licence pro 250 tisíc karet. Podle některých informací si ale firma může za nezaplacené služby z minulosti nárokovat až 130 milionů korun.
Možná to skončí novým výběrovým řízením
Praha v čele s primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) navíc mluví o otevřeném výběrovém řízení na "nové řešení". Zda jím bude nová karta, nebo třeba úplný návrat k papírovým kuponům, zatím neví. Dopravní podnik v podkladech pro vedení města upozornil na problémy spojené s případným úplným přechodem na papírové jízdenky. Všichni cestující by museli navštívit výdejní místa, vyplnit potřebné dokumenty a dodat fotografie. "Předprodejní místa by patrně tento nápor nebyla schopna zvládnout," píše DPP.
Tisk papírových průkazek a kuponů by vyšel na asi 16 milionů. Každý žadatel by zaplatil 20 korun. Za Opencard dá 100, respektive 150 korun. Opencard ale slouží zároveň i jako čtenářský průkaz do knihovny, což by papírová varianta neumožňovala. Cena jízdného by zůstala stejná.
Problém jménem Opencard
|