Dopravní podnik už o požadavku začal jednat. Jeho představenstvo schválilo záměr na další rozpracování projektu. Příští týden by se projektem mělo znovu zabývat a určit, kolik z vyřazených tramvají by bylo možné přestavět pro Mariupol.
„Chystám se na pana ředitele Ďuriše před nastávajícím představenstvem obrátit, aby dopravní podnik vyčlenil maximum tramvají, které bude možné,“ řekla primátorka Krnáčová.
Tramvaje by na sobě nesly podle Krnáčové logo hlavního města, případně města, které tramvaj či trolejbus poskytne a logo Evropské unie. Není to jen hmotná pomoc, ale je to také cesta, jak ovlivnit tamní veřejné mínění, které stojí proti západním zemím a vyčítá jim nedostatek pomoci.
Tramvaje budou pravděpodobně přepraveny na Ukrajinu vlakem a náklady na přepravu uhradí tamní ukrajinský podnikatel nebo vypomůže Evropská komise. Vysloužilé tramvaje dopravní podnik obvykle do východních zemí prodává .