Pilotní část projektu má být spuštěna za měsíc, Praha 6 ale chce, aby připravované zóny v Dejvicích a Bubenči začaly platit až se spuštěním všech ostatních zón. To ale magistrát posunul z 1. května o několik měsíců. Kdy se tak stane, přestává být jasné.
Některé městské části totiž požadovaly významné změny v rozsahu zón. Například Praha 12 chce zrušit připravované modré zóny kolem Polikliniky Modřany a změny žádá i Praha 4.
„Požadujeme vyjmout část Spořilova ze zpracovávaného návrhu na zavedení zón parkovacího stání,“ uvedl zástupce starosty Prahy 4 Zdeněk Kovářík.
Městské části teď mají do půlky března znovu čas se vyjádřit, kde vlastně chtějí zóny vyznačit. A teď se má jednat i o odložení pilotního projektu připraveného na duben.
„Naše rada schválila usnesení, které požaduje spuštění pilotního projektu až spolu s uvedením parkovacích zón do ostrého provozu. To by podle přesvědčení vedení radnice mělo optimálně nastat k 1. srpnu letošního roku,“ uvedl mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.
„Považuji to tak trochu za zbabělost. Městské části nechtějí nést odpovědnost za své vlastní rozhodnutí. Zóny se totiž zavádějí právě na přání městských částí a magistrát se jim snažil vyjít ve všem maximálně vstříc,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Naopak Praha 5, která připravuje druhou část pilotního projektu na Újezdě, se spuštěním 1. dubna stále počítá. Pro start pilotního projektu parkovacích zón je přitom v ulicích téměř vše nachystáno. Modré pruhy se malují, značky osazují a firma instaluje i parkovací automaty.
„Máme smlouvu s dodavatelem, vše musí být hotovo do 1.dubna,“ potvrzuje mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Teď musí být řidič, který chce parkovat třeba na Újezdě nebo na Smíchově, zmatený. Déšť a vítr totiž servaly z osazených značek provizorní papírové zakrytí a vše vypadá tak, jako by zóny už fungovaly.