Nový most by se měl otevřít v dubnu, stejně jako celý tunelový komplex Blanka. Město totiž má pohybnosti, jestli při změně v zadání zakázky nedošlo k porušení zákona, a radním se nelíbí ani cena mostu. Původní cena, která byla součástí původní zakázky, byla řádově asi 400 milionů. Teď je cena mostu odhadována na 1,2 miliardy korun.
"Máme ale pochybnosti, jestli byla zakázka v souladu se zákonem," vysvětluje náměstek primátora Jiří Nouza. Ten také připravuje dohodu o vyrovnání s Metrostavem, kterou předloží zastupitelstvu 7. listopadu. Cenu mostu má určit posudek odborníků z ČVUT.
Naposledy přes RámusákProvizorní Trojský most, lidově pojmenovaný pro svou hlučnost Rámusák, sloužil dopravě neuvěřitelných 32 let. - V pondělí byl na starém mostě ukončen provoz tramvají a od dubna ho nahradí most nový.
- Úplně poslední tramvaj, která přes most z Holešovic do Troje přejela po starém mostě, byl článkový vůz typu KT8D5 číslo 9048. Jedná se o muzejní kus speciálně vypravený ze střešovického muzea MHD.
- Délka starého mostu je 248,2 metru, šířka je dvanáct metrů. Je to po desetiletích první pražský most, který zanikne, aby ho nahradila zcela nová konstrukce.
- Až do dubna 2014 nepojedou mezi Nádražím Holešovice azastávkou Ke Stírce tramvaje. Nahradí je autobusová linka X-17, která jezdí přes most Barikádníků a Trojskou ulicí.
- Výluka změní i trasy dvou linek, některé spoje linky číslo 3 jsou ze zastávky Kobylisy prodlouženy k Vozovně Kobylisy. Všechny spoje linky číslo 17 jsou ve směru od Levského ukončeny v obratišti Výstaviště Holešovice.
|