Metro pořádá akci v rámci festivalu Rock for People společně s pelhřimovskou agenturou Dobrý den, která zastřešuje oblast rekordů v České republice. Na centrální ranveji festivalu bude vystaven "svatostánek" deníku Metro, kde bude položen jeden výtisk úterního vydání. Lidé, kteří stánek navštíví, si budou moci tento výtisk přečíst a stát se tak přímými účastníky pokusu o rekord. Cílem pokusu je podpora dlouhodobého recyklačního programu deníku Metro.
"Chtěli jsme netradiční formou upozornit na naši ekologickou iniciativu nazvanou Go green with Metro, kterou se snažíme naučit čtenáře sdílet přečtené výtisky mezi sebou," říká ředitel marketingu mediální skupiny Mafra Aleš Pýcha. Iniciativa nabádá čtenáře, aby deník po přečtení nevyhazovali, ale předali ho do dalších rukou, ať už spolucestujícím, kolegům či příbuzným, nebo ho vrátili zpět do distribučního stojanu.