Chcete si namazat krajíc chleba, když tu náhle zjistíte, že je v bochníku zapečena myš. Většina lidí by v takovém případě udělala jedinou věc. Zapnula počítač a informovala o nehezkém zážitku své přátele pomocí sociálních sítí. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost PR.Konektor provedla agentura NMS Market Research.
Sociální sítě pomáhají šířit negativní zprávy
U zmíněné modelové situace by se se svou negativní zákaznickou zkušeností podělilo 60 procent uživatelů Facebooku, více jak třetina dotázaných by se pak vyjádřila na internetu pomocí diskusních fór. "Šíření negativních zpráv na internetu může představovat vážnou hrozbu, vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti," říká Rostislav Starý z agentury PR.Konektor.
Zatímco dříve si mezi sebou lidé posílali negativní zprávy převážně e-mailem, nyní tuto funkci přebrala právě sociální média. Elektronická pošta je ale stále oblíbena mezi starší populací. Pro sdílení špatné zkušenosti by e-mail využila téměř polovina respondentů ve věku 56 – 65 let. Mezi mladými ve věku 18 – 25 let by mail použil každý pátý. Sedm procent dotázaných by pak o zapečené myši v chlebu informovalo noviny či televizi.
Průzkum ukázal
|