metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Strany plní sloupy i po volbách

  10:55
Je více než tři týdny po volbách do Poslanecké sněmovny, ale na sloupech v ulicích hlavního města jsou stále k vidění volební reklamy s fotografiemi některých kandidátů.
Volební reklama Františka Čecha na Smíchově | foto: Metro.cz

Dřevovláknité desky poutačů nápadně připomínající ty cirkusové poutače v lepším případě stále visí na sloupech, v horším se válí na zemi pod nimi.

Ačkoliv mluvčí magistrátu Vít Hofman minulý týden předpovídal, že budou již v polovině tohoto týdne všechny poutače odstraněny, v okolí smíchovského nádraží v Praze 5 či v okrajových částech metropole jsou stále k vidění. „Je nutno připomenout, že bylo osazeno bezmála devět tisíc sloupů,“ řekl deníku Metro Hofman.

Správce poutačů, jímž je firma Acton, totiž svůj úkol nestihl včas. Úplně původně měly z ­kandelábrů zmizet už do minulého pátku, to ale firma nestihla. Nyní jí zbývá odstranit zhruba desetinu desek. „Do konce tohoto týdne bude již vše odinstalováno,“ sliboval pro Mladou frontu Dnes Radovan Porlovan ze společnosti Acton.

Pronájem jednoho sloupu vyšel politické strany na zhruba korunu denně. Nejvíce sloupů podle statistik obsadili sociální demokraté (2474 poutačů), následováni byli lidovci se 1761 poutači, Piráty s 1407 a ­TOP 09 s­ 1099 sololitovými plakáty.

Posledně jmenovaná strana má v rámci své kampaně na kontě ještě jednu perličku. Nejen čtenářům deníku Metro ještě před volbami překážely její reklamní kvádry stojící na chodnících a hlásající slogan „Neuhneme“. Na náměstí Republiky či na Národní třídě tak před nimi museli naopak uhýbat chodci.

Podobný problém s takovým kvádrem strany Starostové a nezávislí měl i čtenář Tomáš Nahodil na Ládví. „Strana píše, že má stát sloužit, ne překážet. A jejich reklama může překážet,“ kritizoval Nahodil.

Řada politických stran ještě nemá spočítáno, kolik za pronájem sloupů zaplatila. Jedni z ­mála, kteří to již vědí, jsou Piráti, kteří vyčíslili utracenou sumu na zhruba 65 tisíc korun. V letošní kampani měla strana ještě jedno specifikum. Ačkoliv většina „přesluhujících“ reklam na sloupech nyní vykazuje známky opotřebení, ty pirátské odolávají díky plastovému podlepení dřevovláknitých desek.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek