Podle předsedy OSPEA Vratislava Fiegela je svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení projíždějící tramvaje. Sdružení si kvůli stavu trati nechalo i vypracovat šetření, které prý špatný stav kolejí potvrdilo. Dopravní podnik však tvrdí, že mu odborové sdružení výsledky tohoto šetření nepředložilo. Pravidelné měření navíc vysoké opotřebení kolejnic prý nepotvrdilo.
"Na stejně opotřebených kolejnicích běžně v Evropě jezdí metro či vlaky rychlostí 80 kilometrů v hodině a tento typ kolejnic se používá i na celostátní železniční síti, po které nákladní vlaky také jezdí vysokou rychlostí. Dopravní podnik nemá žádné indicie k tomu, že by jízda relativně lehkými tramvajovými vozidly rychlostí do 60 km/h měla znamenat jakékoli riziko pro cestující. S výsledky našeho šetření detailně seznámíme i odborovou organizaci," uvedl Miroslav Penc, vedoucí Jednotky Dopravní cesta Tramvaje.